دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 10:04
در بازدید از سالن دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛

زرهانی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تولید علم و تولید ثروت ملی از این علم است

سید احمد زرهانی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما به همراه سید ضیاء فاطمی مشاور اداری و مالی این سازمان از غرفه نشر پیام سما و دیگر غرفه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدن کردند.
کد خبر : 83614

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیداحمد زرهانی با حضور در غرفه نشر پیام سما، برای کمک به ارتقای جایگاه کمی و کیفی این نشر در جریان دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌روی آنان .قرار گرفت


زرهانی ابراز امیدواری کرد که سازمان سما و انتشارات پیام سما بتوانند به جایگاه علمی و پژوهشی شایسته خود دست یابند.


رئیس سازمان سما همچنین با حضور در غرفه‌های دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از نزدیک با آثار فاخر علمی و پژوهشی این دانشگاه آشنا شد.


رئیس سازمان سما، حضور دانشگاه آزاد اسلامی را در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال را موفق ارزیابی کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط گسترده علمی و فکری با میلیون‌ها خانواده ایرانی دارد و نمایشگاه بین‌المللی کتاب بستر مناسبی برای تحکیم این پیوند است. تنوع در عنوان‌ها و میزان کتاب‌های ارائه شده بسیار خوب است و این نشان از آن دارد که دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم حرکت موفقیت‌آمیزی داشته است و در این میان قدرت علمی استان‌ها نیز بسیار چشم‌گیر است.»


او گفت: «تعداد زیادی از دانشمندان و محققان با کمک دانشگاه آزاد اسلامی وارد میدان تولید علم شده‌اند و از رهگذر این حرکت علمی بزرگ، جوانان بسیاری از سراسر کشور به منابع علمی ارزشمندی در حوزه‌های گوناگون چون فرهنگ و ادبیات، علوم پایه، فناوری‌های نو و ... دسترسی پیدا کرده‌اند.»


زرهانی از مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در فرآیند تولید علم تمجید کرد و افزود: «این دانشگاه به دنبال تولید علم و تبدیل این علم به ثروت ملی است و این امر کمک بزرگی به توسعه اقتصاد مقاومتی است و در ارتقای جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علمی بین‌المللی نقش به‌سزایی خواهد داشت.»


برنامه‌ریزی کنیم که از محققین و مولفین سما حمایت بیشتری شود


زرهانی درباره حضور نشر پیام سما در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «از آنجا که با گردش کار سما آشنا هستم، توقعم این بود که این غرفه با استقبال مواجه شود و این اتفاق مبارک افتاده است. تنوع کتاب‌ها خوب است و حرکتی که دوستان ما در سنوات گذشته انجام داده‌اند امروز خیلی خوب به ثمر نشسته است، اما راه طی‌نشده زیادی نیز پیش‌رو داریم. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از محققان و مولفان سما حمایت بیشتری شود و بر تنوع کتاب‌ها نیز بیفزاییم؛ چرا که ما در حوزه آموزش و پرورش و آموزشکده‌ها ظرفیت‌ها و زمینه‌های زیادی داریم که می‌توانیم متناسب با آنها تالیفات و تحقیقات گسترده‌ای داشته باشیم.»


او گفت: «در گفت‌وگوی کوتاهی که با مسئولان غرفه نشر پیام سما داشته‌ام مشکلاتی به ویژه در حوزه توزیع کتاب مطرح کردند که به زودی در یکی از جلسات شورای معاونان سازمان، با حضور مدیران و کارشناسان متولی امر به این موضوع می‌پردازیم تا با تصمیم‌گیری‌های به موقع بتوانیم نشر پیام سما را آنچنان که شایسته آن است گسترش دهیم.»


رئیس سازمان سما به ظرفیت‌های دانش‌آموزی موجود در سما اشاره کرد و توانمندی این مجموعه را در پرداختن به ادبیات کودکان و نوجوانان قابل توجه دانست.


زرهانی گفت: «باید پژوهش را از مدرسه آغاز کنیم. دانه پژوهش اگر در گلستان مدرسه کاشته شود مثمرثمر واقع می‌شود. ما به دنبال این هستیم با راه‌اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و حمایت از تحقیقات دانشجویان و دانش‌آموزان عزیزمان و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آنان، زمینه رشد و توسعه را در سما بیش از پیش فراهم کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته