دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1401 - 13:20
از بیم توانمندی‌های پهپادی ایران؛

آمریکا و عربستان برای نخستین بار رزمایش ضدپهپاد برگزار می‌کنند

آمریکا و عربستان برای نخستین بار رزمایش ضدپهپاد برگزار می‌کنند
مقابله با توانمندی‌های پهپادی ایران و همچنین رقابت با بازار تسلیحات چینی، آمریکا را به فکر برگزاری نخستین رزمایش ضدپهپادی مشترک با عربستان سعودی انداخته است.
کد خبر : 835997

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، وبگاه «المانیتور» به نقل از چهار منبع آگاه از برنامه آمریکا و عربستان سعودی برای انجام نخستین رزمایش ضدپهپادی مشترک خبر داد.

این رزمایش که فعلا با حضور سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا و عربستان و بدون مشارکت سایر کشور‌های منطقه برگزار می‌شود، رزمایش «شن‌های سرخ» نام دارد و برای هفته پایانی ماه میلادی مارس تدارک دیده شده است.

رزمایش شن‌های سرخ به میزبانی عربستان سعودی، زاده ذهن «مایکل کوریلا» رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) است و واشنگتن امیدوار است که طی ماه‌های آینده، سایر متحدان منطقه‌ای هم به آن ملحق شوند.

به نوشته المانیتور، این رزمایش جدی‌ترین قدمی است که پنتاگون برای مقابله با پیشرفت سریع جنگ افزار‌های پهپادی ایران اتخاذ کرده است.

انتخاب عربستان به عنوان محل برگزاری رزمایش شن‌های سرخ از آن بابت است که این کشور دارای بیابان‌های وسیعی است که از مراکز شهری فاصله زیادی دارند و به این ترتیب، ایالات متحده و ارتش‌های منطقه این فرصت را می‌یابند که سلاح‌هایی با انرژی هدایت شونده را برای اهداف پدافند هوایی مورد آزمایش قرار دهند.

البته، در دور نخست این رزمایش که فقط با حضور عربستان و آمریکا انجام می‌شود، طرفین به استفاده از شبیه سازی‌های رایانه‌ای اکتفا خواهند کرد.

واشنگتن امیدوار است که با برگزاری رزمایش‌های ضدپهپادیِ شن‌های سرخ، متحدان و شرکای ایالات متحده از خرید سخت‌افزار‌های نظامی پیشرفته چین منصرف شوند و دید بهتری نسبت به کیفیت تجهیزات غربی، اروپایی و به طور ویژه آمریکایی پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب