دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1401 - 09:50
بذرپاش:

ظرفیت قطارهای نوروزی مشهد ۱۵ درصد افزایش یافت

ظرفیت قطارهای نوروزی مشهد ۱۵ درصد افزایش یافت
وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۵ درصدی قطاری مسافری برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ به مقصد مشهد و ۱۰ درصدی به سایر مقاصد خبر داد.
کد خبر : 835932

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم بهره برداری از بندر خشک ریلی تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در خدمت مردم شهرستان اسلامشهر هستیم افزود: امروز مهمترین بندر خشک ریلی کشور که در تهران واقع است را به بهره برداری می‌رسانیم، تا در خدمت تجارت و اقتصاد کشور قرار بگیرد.

وی افزود بندر خشک چندین سال است که در دنیا در حال بهره برداری است ما در کشورمان در سال های اخیر به موضوع بندر خشک توجه کرده ایم. تهران هم از مزایای بندر خشک محروم بوده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با مزایای بندر خشک میتوانیم بسیاری از معطلی هایی که در بنادر دریایی داریم را مرتفع کنیم می توانیم کالا را از بنادر دریایی با قطار به بنادر خشک حمل کرده و توزیع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چه بنادر خشک به مرکز کشور نزدیکتر و خدمات بیشتری داشته باشد، برای صادرکننده یا واردکننده راحت‌تر است.

دست پاش ادامه داد مجموعه بندر خشک ریلی تهران با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث شده و ارزش روز آن بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.

به گفته بذرپاش بندر خشک ریلی تهران در ۵۵ هکتار و در ۲۰ کیلومتری پایتخت ساخته شده است.

وزیر راه تاکید کرد بندر خشک ریلی تهران از امروز وارد مدار شده و فعالیت گمرک آن نیز از همین امروز آغاز خواهد شد.

وی افزود بندر خشک ریلی تهران برای منطقه اسلامشهر آثار خوبی در پی خواهد داشت همچنین بنادر خشک دیگری هم در دستور کار است که شامل اصفهان خراسان رضوی و غرب کشور می شود.

بذرپاش گفت ظرفیت حمل و نقل مسافری ریلی برای نوروز پیش رو ۱۰ درصد نسبت به نوروز ۱۴۰۱ افزایش داشته است از شرکت راه آهن خواسته‌ایم تا بلیط ها مستقیماً به مردم فروخته شود.

وزیر راه ادامه داد تقاضای مسافری ریلی به دلیل پایین بودن قیمت تمام شده بلیت برای مسافران، بسیار بالاست ولی ما با محدودیت ناوگان روبرو هستیم

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تقاضای سفر به مشهد مقدس است به شرکت راه آهن ابلاغ کردیم که ظرفیت حمل و نقل ریلی مسافری مشهد ۱۵ درصد افزایش یابد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه کسی بلیط ها را نگه نمی دارد گفت این بلیط ها برای عرضه و فروش به مسافران است و به مردم قول میدهیم در توان خود بلیط ها را آماده کنیم ولی علت اینکه برخی نتوانسته اند بلیط قطار تهیه کنند به دلیل تقاضای بسیار زیاد سفر با قطار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته