دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 09:49
در گفت‌و‌گو با آنا

جاسم دلاوری: شرایط موفقیت بوکس مهیا نیست/ بعید می‌دانم ایران بیش از یک سهمیه المپیک بگیرد

بوکسور تیم‌ ملی گفت: تیم ملی کار بسیار سختی در مسابقات انتخابی المپیک در آذربایجان دارد با این حال امیدوارم اتفاقات عجیب و غریبی رخ بدهد تا تیم ملی با کسب چند سهمیه، تعداد ورودی‌های المپیک ایران در المپیک را از یک نفر به چهار نفر برساند.
کد خبر : 83593

جاسم دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص اینکه چه عواملی موجب شده است تا بوکسورهای ایران تا به امروز تنها یک سهمیه المپیک کسب کنند، گفت: «ایران در دنیا جزو کشورهایی است که در ورزش بوکس صاحب سبک نیست و ورزشکاران آن برای آنکه بتوانند خود را به سطحی برسانند که راهی المپیک شوند باید در وضعی قرار بگیرند که بتوانند فاصله‌شان را با بوکسورهای برتر جهان کم کنند.»


وی افزود: «متاسفانه امکاناتی که نیاز ملی‌پوشان بوکس است به ما داده نشده و همواره شاهد این بوده‌ایم که با حداقل‌ها کار جلو رفته است، در نتیجه نمی‌توان انتظار موفقیت آنچنانی داشت. بچه‌های بوکس تیم‌ملی برای کسب سهمیه تنها دو اردوی مشترک با تیم‌های خارجی داشتند و مابقی تمرینات را به صورت انفرادی دنبال کردند. حضور در خوابگاه نصرت باشگاه انقلاب و عدم پرداخت حقوق ماهیانه متاسفانه باعث شد تا ملی‌پوشان با دغدغه فراوان و به‌ دور از آمادگی همیشگی به مصاف رقبا بروند. قاعدتا با وجود چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که همچون دوره‌های قبل سهمیه‌ زیادی نصیب بوکس ایران در المپیک شود.»


ملی‌پوش بوکس با بیان اینکه فدراسیون تنهاست و حمایت آنچنانی از آن نمی‌شود، عنوان کرد: «بارها ملی‌پوش بابت مشکلاتی که داشتند به مسئولان فدراسیون و ریاست آن اعتراضات خود را اعلام کرده‌اند اما مسئولان در پاسخ گفته‌اند که بودجه آنچنانی ندارند و به آنها گفته شده که باید اسپانسر بگیرند. خوب اسپانسر هم در شرایطی وارد عمل می‌شود که بتواند از هزینه‌ای که می‌کند، نفع ببرد. ما بیش از چهار سال است که رقابت‌های لیگ نداریم. مسلما برای راه‌اندازی آن باید هزینه زیادی شود و البته که پخش زنده تلویزیونی حداقل از شبکه ورزش خواسته اسپانسر است تا از سرمایه‌گذاری خوب بهره ببرد. وقتی چنین شرایطی مهیا نیست نباید انتظار داشت اسپانسر جذب فدراسیون بوکس شود.»


دلاوری درباره آخرین شانس ملی‌پوشان بوکس برای راهیابی به المپیک نیز بیان کرد: «رقابت‌های بین‌المللی آذربایجان در حالی برگزار می‌شود که تمامی نفرات خوبی که در سرتاسر جهان موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند در آن شرکت خواهند کرد. ملی پوشان بوکس ایران کار بسیار سختی را پیش رو دارند چرا که آنها در مسابقات قاره‌ای که کارشان ساده‌تر بود، موفق به کسب سهمیه نشدند.بعید می‌دانم ایران بیش از یک سهمیه بگیرد.»


وی ادامه داد: «با این حال امیدوارم اتفاقات عجیب و غریبی رخ بدهد و بوکسورهای تیم ملی درخشش فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهند و بتوانند با کسب چند سهمیه، تعداد ورودی‌های المپیک ایران را از یک نفر به چهار نفر برسانند تا همچون المپیک لندن ایران با نفرات بیشتری راهی بازی‌های المپیک ریو شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب