دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1401 - 14:16
گفتگو/اتهامات غرب را برای جامعه بین الملل روشن کنیم

طرح منزوی ساختن ایران با حضور در نشست شورای حقوق بشر شکست خورد

طرح منزوی ساختن ایران با حضور در نشست شورای حقوق بشر شکست خورد
کارشناس مسائل حقوق بشر گفت: برنامه فشرده وزیر امور خارجه کشورمان در نشست شورای حقوق بشر و دیدار‌های دوجانبه وی با دیپلمات‌های کشور‌های مختلف نشان داد که طرح منزوی ساختن تهران شکست خورده و ایران در جامعه بین الملل موقعیت سابق خود را دارد.
کد خبر : 835921

امیر بی‌پروا، کارشناس مسائل حقوق بشر در گفتگو با خبرنگار گروه جهان خبرگزاری آنا در خصوص دستاوردهای حضور وزیر امور خارجه کشورمان و دیدار‌های متعدد وی در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که علی رغم تلاش های بدخواهان ایران صورت گرفت، گفت: در ارتباط با دیدار‌های آقای امیر عبداللهیان با همتایان خود، در حاشیه حضور در نشست شورای حقوق بشر سازمن ملل اولین نکته‌ای که وجود دارد این است که این موضوع نشان می‌دهد اقدامات اپوزیسیون خارج نشین بی‌اثر بوده است.

وی تاکید کرد: به این دلیل که آن‌ها از ابتدا تلاش کرده بودند که مشروعیت بین المللی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند و سعی کردند که ایران را منزوی کنند.

کارشناس مسائل حقوق بشر افزود: اما برنامه فشرده وزیر امور خارجه کشورمان و دیدار‌های دوجانبه وی با مقامات و دیپلمات های کشور‌های مختلف و مهمتر از آن سخنرانی در شورای حقوق بشر نشان داد که نه تنها ایران منزوی نشده است بلکه ایران در جامعه بین المللی موقعیت سابق خود را دارد و از این نظر حائز اهمیت دو چندان بود.

بی‌پروا گفت: دومین نکته‌ای که نمایان شد این بود که این موضوع نشان داد غربی‌ها دارای یک خصیصه نفاق و دورویی هستند.

وی با بیان اینکه آن‌ها از یک سوی در نشست‌های بین‌المللی با مقامات ما دیدار می‌کنند و از همکاری و تعامل با تهران سخن می گویند و از طرفی به صورت منافقانه، اپوزیسیون خارج نشین را تحریک می‌کنند و از آن‌ها به عنوان پیاده نظام علیه انقلاب اسلامی سوء استفاده می‌کنند،تصریح کرد:  به صورت کلی آنچه که ما از این نشست‌ها می‌توانیم نتیجه بگیریم این است که جمهوری اسلامی ایران موقعیت سابق خود را دارد، کشور‌های غربی به صورت عملی نشان دادند که مجبور به تعامل با ایران هستند.

کارشناس مسائل بین الملل سومن نکته را مربوط به بی اثر بودن اقدامات ایوزیسیون خارج از کشور عنوان کرد.

بی‌پروا همچنین در مورد اقدامات دفاعی ایران در برابر اتهامات وارده از سوی غرب و البته تحت فشار قرار دادن کشورهایی چون آمریکا، کانادا و برخی دیگر کشور‌های اروپایی ناقض حقوق بشر، اظهارکرد: نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری این ظرفیت را دارند که ایران در آنجا به تبیین مواضع بپردازد و رفع ابهام و ادبیات حقوق بشری را مدیریت کند.

وی گفت: ایران باید دروغ‌ها و اتهامات غربی‌ها و البته اپوزیسیون وابسته به آمریکا را برای جامعه بین المللی روشن کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته