دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1401 - 16:25
پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به جشنواره «امامت و مهدویت»؛

طرح نو در جهان نیازمند یک جهش و انقلاب است

طرح نو در جهان نیازمند یک جهش و انقلاب است
آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به دومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: تجربه نشان داده که نظام نوین زندگی پاسخگوی نیازهای انسان نیست، بلکه باید طرحی نو در جهانی نو پیاده شود و این تحول و نوسازی نیازمند یک جهش و انقلاب است.
کد خبر : 835824

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در پیامی به دومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد اسلامی، بر اهتمام مراکز علمی، تبلیغی و فرهنگی به این حوزه تاکید کردند.

متن این پیام که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم قرائت شد، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا لازم است از همه مسئولان و دست اندرکاران و شرکت کنندگان در این مراسم مبارک که به نام امام عصر (عج) مزین گردیده است، تقدیر و تشکر نمایم و برای همه کسانی که در راه تعظیم شعایر الهی و به خصوص ترویج اندیشه مهدوی تلاش می‌کنند آرزوی توفیق کنم.

بی تردید دل‌های مشتاقان حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحناه فداه) در این روز‌ها و در آستانه نیمه شعبان، انس و همراهی بیشتری با یاد و نام آن حضرت برقرار نموده و برای ظهور این موعود آماده می‌شوند؛ اینجانب نیز به چند نکته در این باره اشاره می‌کنم.

۱ ـ نیازمندی انسان به منجی الهی در این دوران معنای جدید و ضرورت بیشتری یافته است، جهان متلاطم و رنج‌ها و درد‌های متراکم، قدرت روز افزون ظالمان و بی رحمی انسان‌ها نسبت به همنوعان خود در جنگ‌ها و تحریم‌ها همگی گواه بر این مطلبند که می‌باید زمام امور بشر در دست رهبر معصوم الهی باشد و او هدایت انسان را برعهده گیرد تا بشر را به ساحل امن و آرام رهنمون سازد و عدالت و سعادت را برای او به ارمغان آورد.

۲ ـ تجربه نشان داده که نظام نوین زندگی پاسخگوی نیاز‌های انسان نیست، بلکه باید طرحی نو در جهانی نو پیاده شود و این تحول و نوسازی نیازمند یک جهش و انقلاب است. انقلابی عظیم و فوق العاده وسیع که امواج آن سراسر عالم هستی را بپوشاند.

۳ ـ بی تردید سرنوشت بشر پس از ظهور امام عادل بسیار بهتر خواهد بود، پرده‌های غفلت کنار رفته، عقل‌ها بیدار شده و برای پذیرش حکومت الهی مهیا گردیده است.

۴ ـ آنان که به سعادت بشر می‌اندیشند و به دنبال اصلاح امور انسان هستند در لزوم منجی تردید ندارند، لکن آشنا کردن مردم جهان با این حرکت و منجی موعود که رهبری این حرکت را برعهده دارد نیز ضروری است. این کار هم مدعیان دروغین را برملا کرده و ناکام می‌سازد و هم انگیزه و شوق را در دل‌های منتظران واقعی ظهور بیشتر می‌کند.

۵ ـ کتب، مقالات و همایش‌ها و فعالیت‌های علمی، تبلیغی در راستای تبیین و نشر این هدف متعالی، تلاشی مهم و ضروری است. لازم است مراکز علمی، تبلیغی و فرهنگی به این امر اهتمام ورزند و گام‌های مفیدی را در این باره بردارند.

اینجانب بار دیگر از همه کسانی که در برپایی این مراسم تلاش کرده اند، تقدیر و تشکر می‌نمایم و از خداوند تعجیل در ظهور آن حضرت، گسترش عدل و داد در گیتی، سربلندی کشور اسلامی و توفیقات روزافزون شما را خواستارم.

والسلام علیکم

ناصر مکارم شیرازی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته