دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 20:19

صالح: معلوم نیست رحمتی مقصر باخت ما باشد/ تنها 4 شکست داریم

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: به نسبت تیم‌های دیگر نیروی انسانی ضعیف‌تری داریم و هدف استقلال در این فصل کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود.
کد خبر : 83581

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مجید صالح پس از شکست 3 بر 2 استقلال مقابل تراکتورسازی در نشست خبری گفت: «مظلومی شرایط خوبی نداشت و به همین دلیل عذرخواهی می‌کنم. بازی را خیلی خوب شروع کردیم و فکر می‌کردیم 15 دقیقه اول به گل برسیم.»


مربی استقلال گفت: «در روزی که اشتباهات فردی ما زیاد بود بازی را به تراکتورسازی واگذار کردیم و متاسفانه این اتفاق در حساس‌ترین بازی ما افتاد. در طول فصل اشتباهات کمی داشتیم ولی متاسفانه امروز در حساس‌ترین بازی‌مان این اشتباهات بیشتر شد و باعث شد تا شکست بخوریم. پس از اینکه از تراکتورسازی عقب افتادیم سعی کردیم به بازی برگردیم، اما متاسفانه نشد. از حالا هم باید به بازی با صبا فکر کنیم و به لحاظ روحی و روانی خود را ریکاوری کنیم.»


وی افزود: «در بازی با صبا حداقل باید یک امتیاز کسب کنیم تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای ما قطعی شود و نگاهمان به بازی‌های دیگر باشد که چه اتفاقی خواهد افتاد. در کنار این باید به فینال جام حذفی فکر کنیم که بازی حساسی مقابل ذوب‌آهن داریم.»


صالح خااطرنشان کرد: «به نسبت تیم‌های دیگر نیروی انسانی ضعیف‌تری داریم و هدف استقلال در این فصل کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود. در واقع ما با بازی‌های خوبمان توقع‌ها را بالا بردیم. استقلال در این فصل تنها 4 شکست دارد که این آمار خیلی خوبی است و حالا با یک باخت شانس قهرمانی را از دست دادیم. فکر می‌کنم تیم از لحاظ فنی در این فصل عالی کار کرد. ما آنقدر عالی کار کردیم که انتظارات از استقلال بالا رفت. به هر حال جز عذرخواهی از هواداران در حال حاضر کاری از دستمان ساخته نیست. ما تیمی داریم که تلاش می‌کند و بیشتر از چیزی که در توان داشته این فصل نتیجه گرفته است.»


صالح در پاسخ به سؤال خبرنگاری که رحمتی را عامل باخت این تیم معرفی کرد، گفت: «از کجا معلوم که رحمتی قضیه را شروع کرد. تا فیلم را نبینیم نمی‌توانیم قضاوت کنیم که چه کسی شروع کرده است اما این مسائل مربوط به امروز نیست و باید یک روزی حل شود باز هم می‌گویم تا فیلم را نبینیم نمی‌توانم قضاوت کنم و در حیطه کاری من هم نیست. باید بررسی کنیم ببینیم چه اتفاقی افتاده و بعد مقصر را معرفی کنیم. این مسائل به حیطه فنی مربوط نمی‌شود و باید یک روزی نیز حل شود هر چند که ما آن را بررسی می‌کنیم.»


مربی استقلال در مورد اینکه برخی‌ها او را مقصر شکست‌های استقلال می‌دانند، گفت: «به چه دلیل این حرف را می‌زنید و چه کسانی من را مقصر می‌دانند. خبرنگاری که در این خصوص سؤال پرسیده بود در ادامه سؤالش گفت خیلی‌ها می‌گویند که استقلال در طراحی تمرینات مشکل دارند که صالح در پاسخ به وی گفت اینکه پلی‌مکر نداریم به طراحی برنمی‌گردد. تیمی داریم که نسبت به تیم‌های دیگر از لحاظ سرمایه انسانی جایگاه بالایی نیست اما خودمان توقعات را بالا بردیم. ما با این تیم قول کسب سهمیه را دادیم و توقعات را بالا بردیم که امروز باید جواب پس بدهیم که چرا باختیم.»


وی افزود: «فقط 4 باخت داشتیم که جزو کمترین باخت‌های لیگ برتر است. اینکه امروز می‌بازیم و شانس قهرمانی را از دست می‌دهیم خوب است. اگر دهم جدول بودیم باز هم می‌گفتید طراحی تمرینات اشتباه است. ما امروز فراتر از انتظار عمل کردیم و اتفاقا از این انتقادات هم ناراحت نمی‌شوم و خوشحال هم هستم هر چند که باخت توجیه ندارد و من باید از هواداران تشکر کنم. من در استقلال بازی نکردم اما سه فصل در این تیم مربی بودم و با هواداران خو گرفتم. جز اینکه بگویم خجالت می کشم و جز عذرخواهی راهی نیست.»


صالح گفت: «سوال شما دو سره است آیا اگر قهرمان شده بودیم من این تیم را قهرمان کرده بودم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم و با این اندازه توان بازیکنان بیش از اندازه نتیجه گرفتیم. وقتی مدافع آخر جلوی مهاجم حریف در حالی که یار و پشتش نیست اشتباه فردی می‌کند هیچ طرحی در تمرین این موضوع را نمی‌گوید و این مسائل به تمرین برنمی‌گردد. شما از 12 هفته اشتباه صحبت می‌کنید چطور گل‌هایی که می‌زنیم را نمی‌گویید در تمرین طراحی شده است. حتماً یک جوری تمرین کرده‌ایم که 24 هفته در صدر بودیم. اشتباه فردی به طراحی تمرین کاری ندارد.»


مربی استقلال گفت: «فوتبال بازی اشتباهات است آیا آنهایی که به ما باخته‌اند دوست داشتند که ببازند اما اشتباه کردند و ما گل زدیم. اجازه دهید عملکردمان در پایان فصل مشخص شود. اگر ان‌شاءالله صبا را ببریم 54 امتیازی می‌شویم و آنگاه آیا 54 امتیاز و رسیدن به فینال از چنین تیمی با این بازیکنان و این کادر فنی خوب بوده یا بد. ما پلی‌مکر نداشتیم و جابر انصاری هم خودش را وقف تیم کرد هر چند که بها دادن به جوانان استقلال دل و جرأت می‌خواست و امیدوارم به اینها هم نگاه کنید.»


وی تأکید کرد: «نمی‌توان به بازیکن بی‌تجربه در تمرین تجربه داد. استقلال نسبت به ادوار گذشته امسال پوست‌اندازی کرد و این تغییر نسل امسال پای ماست. ما باید جوانان جدیدی اضافه کنیم و فصل بعد هم باید تغییراتی ایجاد کرد که بهتر شویم اما متأسفانه در فوتبال ما اول نتیجه دیده می‌شود. متأسفانه مثل دو ماراتن عمل کردیم که همه مسیر را جلو بودیم و آخر سر کم آوردیم.»


صالح در مورد اینکه نقش فرهاد مجیدی در حاشیه‌های این تیم تا چه اندازه تأثیرگذار بوده است، گفت: «در استقلال و پرسپولیس پر از این حاشیه‌هاست. در تیم‌های دیگر وجود دارد اما چون برجسته نیست و در دیدرس اهالی رسانه نیست دیده نمی‌شود. ما مشکلاتی داریم و ادعا نمی‌کنیم کامل هستیم. این نتیجه ناشی از اشتباهات ما بوده و تقصیر آن را هم می‌پذیریم اما این موجودیت تیم ما است. ما ریسک کردیم و پای آن ایستادیم اما ممکن است مردم و مدیریت آن را بپذیرند اما بگویند که این ایرادها را هم داشتید. البته قهرمان هم ایراد دارد اما کمتر از بقیه.»


وی گفت: «این موجودی ما بود و می‌توانست در این حد نباشد. اگر بتوانیم کسب سهمیه کنیم و جام حذفی را هم ببریم و اگر توقعات در این حد باشد می‌توانیم کار بعدی را شروع کنیم البته اگر فرصت بدهند اگر هم ندهند که هیچ. ما مجبوریم بازیکنی مثل فرشاد اسماعیلی را در زمین مسابقه بگذاریم اما قبول دارم امروز شاید بزرگترهای ما اشتباهاتشان تأثیرگذارتر باشند. ما ناراحت جوانترها نیستم اما اشتباهات آنها تأثیرگذار نبود ولی باید بررسی کنیم و ببینیم چرا در چنین روز سنگینی بازیکنان این چنین اشتباهات فردی انجام می‌دهند.»


صالح گفت: «کسی فکر نمی‌کرد بعد از دربی سه گل به فولاد که تیم دوم نیم‌فصل بود بزنیم. واقعاً کار سخت بود و جو وحشتناکی در تمرینات حاکم بود. من 4 دربی دیگر تجربه کرده بودم که هر 4 تا مساوی شده بود اما این بار تیم را برگرداندیم و این هم از هنرهای کادر فنی بود. شما ببینید بارسلونا بعد از دربی همه دیدارهایش را از دست داد و این موضوعی است که تیم‌های بزرگتر هم گرفتارش می‌شوند و برگرداندن تیم‌ها سخت است. توان ما کسب سهمیه بود اما تا آخرین سوت بازی با صبا تمام تلاش خود را می‌کنیم در فینال حذفی هم برای قهرمانی می‌جنگیم. هر چه که بالاتر از انتظارمان به دست بیاید به دنبال آن هستیم و هر چه هم که نشود حتماً توان ما بوده است.»


مربی استقلال در مورد اینکه چرا در این بازی حساس از شعبانلو استفاده شده است، گفت: «نورافکن هم همین شرایط را داشت و جوانان باید بازی کنند چون آنها دکور نیستند اما این شجاعت مظلومی را می‌رساند هر چند که شعبانلو بد هم بازی نکرد. تازه به نظرم تراکتورسازی خسته بود و اگر قلعه‌نویی زودتر به این تیم می‌آمد حتماً آنها با این بضاعت بخت قهرمانی بودند. امروز بهترین سربازان که در تیم ملی هم بودند در این تیم بازی می‌کنند و نباید شما شعبانلو را با بازیکنی مثل سروش رفیعی مقایسه کنید.»


صالح در مورد اینکه چرا استقلال تعویض سوم را انجام نداد گفت: «می‌توانستیم این کار را انجام دهیم اما چون حنیف را جلو بردیم این کار انجام شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته