دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خاندوزی:

باید اعتماد از دست رفته مردم را برگردانیم

باید اعتماد از دست رفته مردم را برگردانیم
وزیر اقتصاد گفت: تنها ۲ بانک قرض الحسنه داریم، ولی به ۴.۵ میلیون نفر تسهیلات داده‌اند.
کد خبر : 835740

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا در نخستین همایش ملی قرض الحسنه وزی اقتصاد با اشاره به نقش بانک های قرض الحسنه در دادن تسهیلات با اقشار مختلف جامعه گفت: در حالیکه ما تنها ۲ بانک قرض الحسنه داریم اما همین تعداد محدود توانستند ۲۳ میلیون نفر عضو جذب کنند و به ۴.۵ میلیون نفر تسهیلات بدهند. این درحالی است که در بانک های دیگر میزان معوقات ۵ درصد اما در این دو بانک کمتر از یک درصد است.

خاندوزی تصریح کرد: مزد خدمت به جای کارمزد در بانک‌های قرض الحسنه مطرح شده و این نوع نگاه تحولی در بانکداری ایجاد خواهد کرد، این کار را بقیه بانک‌های کشور نیز باید اجرا کنند و این مسیر اصلاحی بسیار مبارک است. 

وی اظهار کرد: در کشور ما نزدیکی به منابع قدرت برای دسترسی به منابع بانکی قطعاً تأثیرگذار بوده و هر که نزدیکتر بوده سهم بیشتری داشته و هر که دورتر بوده دسترسی کمتری داشته است، اما دولت سیزدهم به دنبال شمولیت مالی برای عموم مردم است. 

به گفته وزیر اقتصاد شبکه بانکداری کشور باید همراه شمولیت، شفافیت را نیز در راستای مهمترین اهداف خود تعریف کند تا اعتماد از دست رفته مردم به شبکه بانکداری بازگردد. 

این مقام مسئول ادامه داد: ما سیاستگذاران اقتصادی باید کاری کنیم تا فرهنگ سودهای غیرمولد و سوداگری باب نشود و باید به سمت فرهنگ نیکوکاری و قرض الحسنه رفته و عملاً با سوداگری و سفته بازی در بازارهای مصرفی مبارزه کرد. 

وی در پایان گفت: سال ۱۴۰۲ با رفع محدودیت‌ها از شبکه بانکداری قرض الحسنه به سمت توسعه بانکداری قرض الحسنه برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته