دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1401 - 14:28
فدراسیون برای موفقیت تیم ملی دست به نقد باشد

سید عباسی: بهترین گزینه خارجی برانکو است/ تیم ملی جای آزمون و خطا نیست

سید عباسی: بهترین گزینه خارجی برانکو است  تیم ملی جای آزمون و خطا نیست
پیشکسوت تیم ملی گفت: تیم ملی بزرگسالان جای آزمون و خطا نیست که بخواهیم به هر مربی فرصت دهیم.
کد خبر : 835730

سید داود سید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص صحبت‌هایی که در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مطرح شده و از منظر او سرمربی خارجی مناسب‌تر است یا داخلی، اظهار داشت: گفته شده تا ۲۰ اسفند سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود اما باید بپذیریم تصمیمات خوبی در سال‌های اخیر برای تیم ملی گرفته نشده است. اجازه ثبات و پایداری به تیم ملی داده نشده و دیگر صعود به جام جهانی و حذف در مرحله گروهی یا صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها و نرسیدن به فینال، پاسخگوی خواسته مردم نیست. چون ظرفیت و سطح فوتبال ما به مراتب بالاتر است و ناکامی در صعود به مرحله حذفی جام جهانی و فینال جام ملت‌های آسیا سیلی از انتقادات را به همراه خواهد داشت.

 **دست به نقد باشیم

وی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در جام جهانی زنگ خطر را برای جام ملت‌ها به صدا درآورده و هر نتیجه‌ای غیر از صعود به فینال جام ملت‌ها و رفتن به مرحله گروهی جام جهانی ناکامی برای تیم ملی است. کمتر از ۱۰ ماه تا جام ملت‌های آسیا باقی مانده و تیم ملی ایران نیاز به سرمربی دارد که به فضای فوتبال کشورمان شناخت داشته باشد. خارجی که قبلاً در ایران کار نکرده یا گزینه داخلی که کارنامه قابل دفاعی ندارد نباید به عنوان سرمربی انتخاب شود. مگر آنکه سرمربی خارجی را با هدف صعود از مرحله گروهی در جام جهانی بعدی انتخاب کنیم و جام ملت‌ها را از دست بدهیم ولی این مربی بتواند پوست‌اندازی لازم را در تیم ملی ایجاد کند و با نسل نوینی از بازیکنان آینده‌دار، تیم ملی را بسازد. دست به نقد باشیم و بهترین برنامه‌ریزی را انجام دهیم، موضوعی که بر عهده فدراسیون است. پای این برنامه هم بایستد تا تیم ملی دیگر درجا نزند. 

**بهترین گزینه خارجی را برانکو ایوانکوویچ می‌دانم

پیشکسوت تیم ملی یادآور شد: در میان گزینه‌های خارجی وینچنزو مونتلا سابقه بازی و مربیگری در بالاترین سطح را داشته ولی این مربی مطرح ایتالیایی بیش از یک سال است که سرمربیگری تیمی را در اختیار نداشته و فلیکس سانچز اسپانیایی هم که قطر را قهرمان دوره قبل جام ملت‌های آسیا کرد، سالیان زیادی در قطر حضور داشته و سرمربی تیم‌های جوانان و امید این کشور بوده و سپس سرمربی تیم ملی بزرگسالان شده است. این انتظار را نمی‌توانیم از او داشته باشیم که بتواند در کوتاه مدت در تیم ملی ایران نتیجه بگیرد و از بابت امکانات هم باید شرایط خود را با قطر مقایسه کنیم. بهترین گزینه خارجی را برانکو ایوانکوویچ می‌دانم چون سال‌های زیادی در ایران سرمربی بوده و هم در تیم ملی و هم در پرسپولیس حضور داشته که این موضوع او را به شناخت دقیقی از کشورمان رسیده و کارنامه بسیار خوبی دارد و می‌تواند با تیم ملی موفق شود. فوتبال ایران از لحاظ آکادمیک ضعف دارد و برانکو با آشنایی که از بازیکنان ایرانی دارد به خوبی می‌داند با تیم ملی کشورمان کار کند.

**گزینه‌های داخلی هدایت تیم ملی معتبر هستند

سیدعباسی تصریح کرد: امیر قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام هم گزینه‌های معتبر داخلی برای هدایت تیم ملی هستند. فوتبال در آسیا پیشرفت قابل توجهی داشته و ما باید به گزینه‌ای فرصت دهیم که بتواند در تیم ملی اثرگذار باشد. تیم ملی بزرگسالان جای آزمون و خطا نیست که بخواهیم به هر مربی فرصت دهیم. در تیم‌های باشگاهی که نتیجه گرفته‌اند هم تیم‌شان را محله برو بیا ندیده‌اند پس ما باید به بهترین و اصلح‌ترین گزینه شانس دهیم تا سرمربی تیم ملی شود. همچنین باید امکانات لازم برای برگزاری اردوهای با کیفیت و بازی‌های تدارکاتی معتبر به کادرفنی تیم ملی داده شود تا سرمربی بتواند بر اساس امکانات و شرایط مناسبی که دارد تیمش را مهیای بازی در تورنمنت‌های بزرگ کند. اگر هدف حضوری شایسته‌تر از ۱۰ دوره اخیر جام ملت‌های آسیاست هر کدام از این موارد به تیم ملی ندهیم به موفقیت در جام ملت‌ها امیدی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته