دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد ایران بیان کرد؛

معوقات بانک‌های قرض الحسنه کمتر از یک درصد

معوقات بانک‌های قرض الحسنه کمتر از یک درصد
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: یک چهارم مردم کشور در بانک‌های قرض الحسنه حساب دارند و کمترین میزان معوقات بانکی با یک درصد به این بانک‌ها تعلق دارد.
کد خبر : 835674

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر اقتصاد ایران در نخستین همایش ملی قرض الحسنه با تبریک اعیاد شعبانیه به جایگاه قرض الحسنه در جامعه پرداخت و گفت: پس از رشد صندوق های قرض الحسنه بانک های این حوزه نیز با رشد قابل ملاحضه ای روبرو بودند به طوریکه امروز ۲۵ درصد مردم ایران در این بانک ها حساب دارند و همچنین رشد ۷۰ درصدی منابع از مهمترین دستاوردهای این بانک هاست.

وی ادامه داد: کمترین معوقات بانکی یعنی زیر یک درصد، بالاترین جذب سپرده گذاران و مشتریان جدید فقط حاصل فعالیت دو بانک قرض الحسنه است.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد ایران ادامه داد: استفاده از نئو بانک ها برای کسب و کار خرد، شعبه های دیجیتالی و انجام تمام امور به صورت آنلاین از دیگر فعالیت های این بانک هاست.

شمسی نژاد با اشاره به همکاری شورای بانک و بیمه کشور افزود: افزایش سقف تسهیلات در حوزه فردی و حقوقی در سال آینده ناشی از نگاه مثبت سیاستگذران کلان کشور به بانکداری قرض الحسنه است هرچند هنوز برخی ابهامات قانونی در این حوزه وجود دارد مانند نداشتن متولی واحد برای بانکداری قرض الحسنه است به طوری که برخی زیر نظر وزارت اقتصاد برخی سازمان ها و نهادها حتی غیر اقتصادی و تنها این دو بانک زیر نظر بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: ما در این حوزه احتیاج به یک کانون برای پیگیری مشکلات و ابهامات بانکداری قرض الحسنه داریم. نکته دیگر مزد خدمت است چرخ بانکداری قرض الحسنه توسط کارمزد به گردش در می آید و با توجه به شرایط امروز نیاز به اصلاح و تغییر مزد خدمت است.

شمسی نژاد ادامه داد: با توجه به ریسک پایین و کمترین میزان معوقات بانک مرکزی می تواند میزان سپرده را به ۵ درصد برساند تا قدرت وام دهی بانک ها بیشتر شود این درحالی است که پرداخت تسهیلات تکلیفی همواره بار سنگینی بر دوش این بانک ها بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معوقات بانکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته