دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا از دوسالانه ملی نگارگری ایران گزارش می‌دهد؛

اهتمامی برای دیده شدن و حمایت از نگارگری ایران

اهتمامی برای دیده شدن و حمایت از نگارگری ایران
یازدهمین دو سالانه ملی نگارگری ایران در حالی افتتاح شد که دو هفته از برپایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر گذشته و اهتمام ویژه مسئولان عرصه تجسمی کشور به دیده شدن آثار در عرصه ملی و بین‌المللی و حمایت از هنرمندان بالاخص مناطق کمتر برخوردار، زیاد است.
کد خبر : 835660

به گزارش خبرنگار تجسمی آنا، آیین افتتاحیه یازدهمین دو سالانه ملی نگارگری ایران شب گذشته، سیزدهم اسفند ماه با حضور عبدالرضا سهرابی، مدیرکل هنر‌های تجسمی و رئیس شورای سیاست‌گذاری دو سالانه، سجاد محمدیارزاده، رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی فرشچیان، سیدمصطفی زراوندیان، معاون هنری مرکز هنر‌های تجسمی، جعفر واحدی، رئیس موسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر، جمعی از مدیران نگارگر و هنرمند، چون خشایار قاضی زاده، امیر طهماسبی، میثم حسنخانی، سیدعبدالله حاجی سیدحسن، سلینا پوریا و مهین دخت سالک و ... در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار و نمایشگاه آثار یازدهمین دو سالانه به دبیری سلیمان سعیدآبادی با نمایش ۲۲۱ اثر از ۱۵۲ هنرمند در حوزه‌های تذهبی، نگارگری، طراحی و گل و مرغ گشایش یافت.

در این دوسالانه از ۲۲۱ اثر، ۷۷ اثر از ۵۵ هنرمند در گرایش تذهیب، ۲۳ اثر از ۱۲ هنرمند در گرایش طراحی نگارگری، ۶۳ اثر از ۴۳ هنرمند در گرایش گل و مرغ و ۵۸ اثر از ۴۰ هنرمند در گرایش نگارگری و ۳۱ اثر نیز به نمایش عموم گذاشته شده است.

اهتمامی برای دیده شدن و حمایت از نگارگری ایران

** خروجی دوسالانه نگارگری در عرصه بین‌المللی نمود پیدا می‌کند

در حاشیه برپایی این دوسالانه نگارگری، عبدالرضا سهرابی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آخرین دوره‌ای که از این دوسالانه برپا شده سال ۹۵ بود. بهرحال این‌ها یک نوع عرض اندام هنرمندان در رشته‌های مختلف است که می‌تواند خروجی‌اش در جشنواره‌های بین‌المللی نمایش داده شود. در نهایت با همه مسائل ویژه‌ای که امسال در جامعه داشتیم، توانستیم این دوسالانه را برپا کنیم و از ۵۶۰ اثر که به دوسالانه نگارگری رسید، ۲۲۱ اثر را روی دیوار ببریم.

** ۱۴۰۲، ۲ دوسالانه دیگر خواهیم داشت

وی با اشاره به اینکه جشنواره هنر‌های تجسمی فجر تازه به اتمام رسیده و تلاششان براین بوده که این دو رویداد با هم هم‌پوشانی نداشته باشد، گفت: این دوسالانه الان به فاصله دو هفته از فجر برگزار شده است. هنری، چون نگارگری، رشته تمدنی و هویتی ما است که متفاوت از سایر رشته‌هاست به همین دلیل برایش دوسالانه خاص ترتیب دادیم.

وی در ادامه افزود: سال ۱۴۰۲، ۲ دوسالانه تخصصی دیگر در رشته‌های هنری خواهیم داشت که یکی مجسمه سازی خواهد بود.

سهرابی در پاسخ به پرسشی درباره قولی که وزیر ارشاد درباره خرید آثار نمایشگاه تجسمی فجر داد، گفت: در همان بازدید اولیه دکتر اسماعیلی از جشنواره دو اثر خریداری شد و قرار شد آقای میرهاشمی عکس‌ها را در اختیارشان قرار دهند. چرخه اقتصادی هنر تجسمی خیلی مهم است، اما خرید این تعداد اثر هم بودجه زیاد میخواهد، ما یک شورای خرید آثار تشکیل دادیم تا عدالت هنری رعایت شود و اولوتیمان هم خرید آثار استان‌ها و شهرستان‌ها و مناطق محروم بود.

اهتمامی برای دیده شدن و حمایت از نگارگری ایران

به گزارش آنا، یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران تا بیستم فروردین ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برای علاقه‌مندان قابل بازدید است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته