دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 19:51
هفدهمین نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک؛

وزیردادگستری: در مسائل حقوق بشر از غربی ها عقب نیستیم

هفدهمین نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد.
کد خبر : 83565

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، صبح امروز هفدهمین نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری برگزار شد.


پورمحمدی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان، گزارش سوم و چهارم حقوق کودک که سال گذشته در هفتاد و یکمین نشست کمیته حقوق کودک ژنو ارائه شد را حاوی نکات بسیار مهمی توصیف کرد.


وی با بیان اینکه تحقق انتظارات و توقعات به حق مطرح شده در این گزارش برای ما حایز اهمیت است، اظهار کرد: متأسفانه نهادهای بین المللی سیاست‌های خاصی را تعقیب می‌کنند و حتی حق تحفظ ما را نیز رعایت نمی‌کنند و به دنبال این هستند تا اصولی را که به عنوان دیدگاه‌های مشترک یا گروهی خاص مطرح می‌شوند را جا بیاندازند که عمدتاً نیز دیدگاه‌های فرهنگی و قالب‌هایی است که مورد پسند خود آنهاست و برخی انتظاراتی را مطرح می‌کنند که مورد قبول ما نیست.


پورمحمدی در این باره افزود: علاوه بر موضوع حقوق کودک، در موضوعات حقوق بشری نیز مسائل تحمیلی زیادی وجود دارد و این در حالی است که، مواردی که به مسائل دینی و فرهنگی ما باز می‌گردد، برای ما مهم بوده و به آنها پایبندیم.


وی همچنین خاطرنشان کرد: هرچند که نمره‌ای که در مسائل حقوق بشری به ما می‌دهند چندان خوب نیست، اما این بدان معنا نیست که ما از غربی‌ها عقب تریم، بلکه برعکس در بسیاری از موارد از آنها جلوتر بوده و نباید مقهور فرهنگی که آنها به دنبال دیکته کردن آن هستند شویم.


وزیر دادگستری در پایان بر لزوم ارائه آمار و اطلاعات دقیق در حوزه مسائل کودکان تأکید و تصریح کرد: باید با هماهنگی و نظم بخشی به امور تلاش کنیم تا کلیه اطلاعات موجود در حوزه کودکان گردآوری و با یکدیگر مطابقت داده شود تا در زمینه اجرایی شدن «برنامه اقدام جامع حقوق کودک» در آینده، به توفیق دست یابیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر دادگستری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته