دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با روز جهانی کتاب؛

توصیه نویسنده­‌های پرفروش: چیزی که می‌دانی را ننویس، چیزی که حس می‌کنی را بنویس!

توصیه نویسنده­‌های پرفروش: چیزی که می‌دانی را ننویس، چیزی که حس می‌کنی را بنویس!
نویسنده‌های بزرگی مانند کارول ان دافی و آلن مور در گفتگویی که به مناسبت روز جهانی کتاب با گاردین انجام شد درباره مهمترین نکته برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب گفتند.
کد خبر : 835629

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا، نویسنده های بزرگی مانند کارول ان دافی و آلن مور در گفتگویی که به مناسبت روز جهانی کتاب انجام شد به گاردین گفتند که مهمترین نکته برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب، این است که باید خواننده خوبی باشیم. در همین راستا، لی چایلد، نویسنده کتاب‌های پرفروش، گفت: «صرفاً نوشتن درباره چیزهایی که می دانید ترسناک است.»

دافی، برنده جوایز متعدد ادبی، به نویسنده‌های تازه کار توصیه کرد: «برای شعر گفتن، یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام بدهید این است که شعر بخونید. تا می‌توانید شعر بخوانید. شعرهای زیاد. من معتقدم نوشتن یک شعر خوب تقریباً غیرممکن است، اگر شما شعرهای خوب زیادی نخوانده باشید.»

آلن مورد که نویسنده رمان‌های گرافیکی است، می‌گوید: «شاید پربیراه نباشد اگر بگوییم که یک نویسنده خوب، یک خواننده خوب هم هست.» او به افراد توصیف کرد که با چشم انتقادی و تحلیلی کتاب بخوانند، اگر کتابی خواندند که آنها را ترساند، تحت تاثیر قرار داد یا حیرتزده کرد سعی کنند بفهمند که نویسنده چگونه توانسته به چنین تاثیری دست پیدا کند.

او معتقد است که نویسنده ها می توانند در عین حال چیزهای زیدی از کتابهای بد به دست بیاورند و یاد بگیرند.

او گفت: «کتاب‌های افتضاح بخوانید، چون این کتاب‌ها می‌توانند الهام‌بخش تر از کتاب‌های خوب باشند. اگر از یک کتاب خوب الهام بگیرید، همیشه خطر سرقت ادبی وجود دارد و احتمال نوشتن چیزی شبیه به آن خیلی زیاد است. اما با تحلیل و بررسی کاری که یک نویسنده بد انجام داده می‌توانید تمام اشتباهاتی که او مرتکب شده را شناسایی کنید و از تکرار دوباره آنها پرهیز کنید.»

لی چایلد، نویسنده پرفروش سری کتابهای جک ریچر، می گوید وقتی زمان خواندن می رسد، نویسنده ها باید از لاک خود خارج شوند. «تا جایی که می‌توانید از ژانرهای مختلف-ناداستان، شعر، نمایشنامه، شکسپیر- بخوانید، چون وقتی پای داستان‌گویی به میان می‌آید، دیگر فقط یک راه واحد برای انجام آن وجود ندارد، اگر شما فقط در یک ژانر متخصص و ماهر باشید همیشه این ریسک وجود دارد که ممکن است چیزی که در جای دیگر دارد اتفاق می افتد را از دست بدهید.»

او همچنین معتقد است که این جمله قدیمی که می‌گوید نویسنده باید درباره چیزی که می‌داند بنویسد، حرف ترسناکی است.

او می‌گوید «در دنیا آدم‌های کمی هستند که می‌دانند چطور یک داستان را واقعاً هیجان انگیز کنند. درعوض، کاری که شما باید بکنید نوشتن درباره چیزهایی است که حس می‌کنید. حس‌های خود را آنالیز کنید بعد آن حس‌ها را بردارید و بادشان کنید تا بزرگ شوند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب