دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1401 - 16:25
در جشنواره شهید چمران؛

دستگاه تشخیص خودکار کیفیت برگ سبز چای مقام کشوری کسب کرد

دستگاه تشخیص خودکار کیفیت برگ سبز چای مقام کشوری کسب کرد
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان توانست در اختتامیه نخستین جشنواره علمی شهید چمران با دستگاه تشخیص خودکار کیفیت برگ سبز چای در محور نمایشگاه حائز کسب مقام کشوری شود.
کد خبر : 835522

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لاهیجان، در اختتامیه نخستین جشنواره علمی شهید چمران، کامراد خوشجال رودپشتی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در محور نمایشگاه این جشنواره موفق به کسب مقام کشوری شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان گیلان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با دستگاه تشخیص خودکار کیفیت برگ سبز چای در این جشنواره شرکت کردند.

این دستگاه که فاز آزمایشگاهی خود را به پایان رسانده، در تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سازمان بسیج اساتید منعقد شده با حمایت‌های این دو نهاد به گام صنعتی‌سازی پا نهاده و تیم سازنده ان در حال توسعه آن است.

این دستگاه می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت برگ سبز چای را با دقت بالا و هزینه کم تشخیص دهد که به سازمان چای و کارخانه‌های چای‌سازی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

جشنواره علمی شهید چمران با هدف شناسایی حمایت و جهت‌دهی به پژوهش‌ها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، کسب و کار‌ها و پژوهش‌های دانش‌بنیان و ... در راستای پیشرفت انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی از تابستان ۱۴۰۱ شروع به دریافت آثار اساتید دانشگاه‌ها در ۱۲ محور مختلف کرد و به‌دلیل استقبال کشوری چندبار تمدید شد و اسفندماه ۱۴۰۱ پس از دو مرحله داوری در سطح استانی و کشوری با معرفی ۳۸۴ اثر برگزیده‌ ملی، با تقدیر از ۳۹ نفر برترِ کشوری در مراسم اختتامیه این جشنواره که در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد، به کار خود پایان داد.

این جشنواره همه‌ساله در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته