دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 17:00

بیمه سلامت داروهای تخصصی بیماران خاص را رایگان ارائه می‌کند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات درمانی و داروهای تخصصی بیماران خاص به صورت رایگان ارائه می‌شود.
کد خبر : 83521

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان بیمه سلامت ایران، مجید اکبری گفت: بیماران ام اس، دیالیزی و پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و بیماران سرطانی جزو بیماران خاص و صعب العلاج محسوب می‌شوند که این سازمان با مدنظر قرار دادن وضعیت جسمانی آنها، خدمات درمانی و داروهای تخصصی این بیماران را مشمول حذف یا کاهش فرانشیز کرد به نحوی که تمام خدمات بصورت رایگان و با کاهش فرانشیز به این بیماران عرضه می‌شود.


وی، مهمترین خدمات درمانی این بیماران را عبارت از همودیالیز، پیوند کلیه، تزریق خون در بیماران تالاسمی و سیکل آنمی، تزریق فاکتور خون در بیماران هموفیلی، شالدون گذاری (دستگاهی برای تعویض خون)، ایجاد فیستول (نوعی عمل جراحی) شریانی وریدی، تزریق دیسفرال (داروی بیماران تالاسمی) در بیمارستان و منزل، شیمی درمانی، رادیوتراپی، دیالیز صفاقی و اسپلنکتومی (برداشتن طحال) عنوان کرد.


مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: بیماران خاص به دلیل مزمن بودن بیماری و گران قیمت بودن داروها و خدمات، لازم است مورد حمایت ویژه قرار گیرند.


اکبری با تاکید بر ضرورت گسترش اقدامات پیشگیرانه در بیماری‌های مزمن گفت: تغذیه سالم و راهبردهای خود مراقبتی، سبک زندگی سالم و بدون آلامی را برای این بیماران به همراه خواهد داشت.


وی افزود: فاکتورهای انعقادی اریتروپوییتین و دفروکسامین (داروهای بیماران کلیوی) و ترکیبات آهن وریدی تزریقی از مهمترین داروهای تخصصی این بیماران بوده که براساس سامانه دارویی سازمان مشمول حذف فرانشیز شده است.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: دستور العمل بسته خدمتی این بیماران به طور سالانه بازنگری شده و بازنگری نسخه جدید سال جاری آن نیز در دبیرخانه شورای عالی بیمه در حال انجام است که پس از ابلاغ نهایی آن مورد عمل و اجرا قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته