دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 15:51
نود و ششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه(2)

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده خودکشی مردی در بیمارستان میلاد

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه پرونده‌ای برای خودکشی یک مرد در بیمارستان میلاد تشکیل شده است، گفت: این فرد هنوز در کماست و پرونده پیشرفتی نداشته است، امیدواریم هر چه زودتر به هوش آید تا با توضیحات وی پرونده تکمیل شود.
کد خبر : 83499

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و ششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر اینکه قرار بود در طرح تحول سلامت بیماران به راحتی در بیمارستان پذیرش شوند اما اخیرا فردی به دلیل عدم پذیرش در بیمارستان میلاد خودکشی کرده است؛ آیا قوه قضائیه به این پرونده ورود پیدا کرده یا خیر، افزود: در اینکه دولت و وزیر بهداشت تلاش‌های فراوانی را انجام داده‌اند که برخی از آنها به ثمر رسیده است تردیدی وجود ندارد اما باید در خصوص جزئیات این موضوع از او سوال بپرسیم.


وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور به تمام نهادهای دولتی و لوایح و برنامه‌ها ورود پیدا می‌کند، عنوان کرد: اگر در خصوص برنامه یا موضوعی گزارشی به سازمان بازرسی ارسال شود این سازمان نیز سریع‌تر به موضوع وارد می‌شود اما به طور کلی سازمان بازرسی برای بررسی عملکرد تمام دستگاه‌های دولتی برنامه دارد.


اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده خودکشی این فرد توضیح داد: در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده است اما تا آخرین زمانی که من سوال کردم شخص مذکور هنوز در کماست و پرونده پیشرفتی نداشته است، امیدواریم این فرد سریع‌تر بهبود پیدا کند تا بشود از او توضیحات لازم را برای تکمیل پرونده گرفت در حال حاضر پرونده پیرامون مسائل حاشیه‌ای در حال تکمیل است.


رهایی 370 نفر از محکومان به قصاص در سال 94


وی با بیان اینکه در سال 94 اقدامات خوبی از طرف مردم انجام شده است، گفت: 370 نفر از افرادی که به قصاص محکوم شده بودند از سال‌های گذشته تا پایان سال 94 با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.


وی با بیان اینکه قصاص حق اولیای دم است، عنوان کرد: افراد می‌توانند گذشت کنند یا درخواست دیه یا مصالحه داشته باشند. این مقدار افراد نیز از حق قصاص خود گذشته‌اند برخی نیز دیه گرفته‌اند و برخی دیگر نیز بدون اخذ دیه رضایت داده‌اند.


6 هزار و 940 پرونده در شورای حل اختلاف منجر به صلح شدند


اژه‌ای با بیان اینکه در سال 94، 6 هزار و 940 پرونده در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: این تعداد پرونده نیز با صلح و سازش مخدومه اعلام شدند؛ این کار مطلوبی است تا آنجا که ممکن است اگر کار پرونده‌ها با صلح و سازش تمام شود کار دستگاه‌ قضایی نیز کمتر می‌شود. البته در دادسرا و دادگاه‌ها نیز تعداد قابل توجهی از شاکیان پرونده‌ها رضایت داده‌اند و پرونده با قرار موقوفی بایگانی شده است.


آخرین وضعیت طلبکاران تعاونی ثامن‌الحجج


سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت بدهی تعاونی ثامن‌الحجج توضیح داد: تا به امروز هزار و 730 میلیارد تومان به سپرده‌گذارانی که تا سقف 35 میلیون تومان طلبکار بوده‌اند پرداخت شده است و بیش از 800 هزار صاحب حساب تعیین تکلیف شده‌اند و با هماهنگی بانک مرکزی و قوه قضائیه این اقدام همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته