دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 15:33
در گفت‌وگو با آنا

هوشنگ نصیرزاده: انتخابات برگزار شده جای هیچ شکی را باقی نگذاشت/ دولت مجوز برگزاری انتخابات را صادرکرده بود

رییس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد و آنها با در دست داشتن اساسنامه کلیه بندها را با روند انتخابات وفق می‌دادند و اگر مشکلی بود قطعا برخورد می‌کردند.
کد خبر : 83495

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد صحبت‌های مطرح شده مبنی بر قانونی نبودن انتخابات فدراسیون فوتبال بخاطر عدم تصویب اساسنامه توسط هیات دولت گفت: «در مورد قانونی نبودن انتخابات فدراسیون فوتبال، هیات دولت و سازمان بازرسی کل کشور باید مدعی باشند اما زمانی که این دو نهاد مجوز برگزاری انتخابات را صادر کرده و اعلام کردند که انتخابات طبق اساسنامه سال 90 برگزار شود جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارد.»


وی ادامه داد: «اساسنامه سال 90 در اختیار فیفاست و انتخابات برگزار شده هم طبق قوانین همان اساسنامه انجام شد. نماینده AFC هم در جلسه مجمع حضور داشت و متن انگلیسی اساسنامه در اختیارش بود و بعد از پایان جلسه اعلام کرد که این انتخابات بدون هیچ مشکلی و در سلامتی کامل انجام شد.»


کارشناس حقوقی فوتبال در رابطه با معتبر نبودن اساسنامه سال 86 که عده ای معتقدند باید دوباره به تصویب هیات دولت برسد افزود: «در سال 86 اساسنامه به تصویب هیات دولت رسید ولی مراحل تشریفات بعد از تصویب هیات وزیران انجام نشد. تشریفات بعدی هم این بود که اساسنامه بعد از تصویب هیات دولت می‌بایست در روزنامه رسمی کشور ثبت می‌شد و این کار انجام نشد. به همین دلیل عده‌ای معتقدند که این اساسنامه از اعتبار لازم برخوردار نیست.»


نصیرزاده در پایان گفت: «انتخابات در حضور فیزیکی نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد و آنها با در دست داشتن اساسنامه کلیه بندها را با روند انتخابات وفق می‌دادند و اگر مشکلی بود قطعا برخورد می‌کردند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته