دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1401 - 10:05
در نشستی مشترک تأکید شد؛

ورود دانشگاه‌ به تجاری‌سازی طرح‌های علمی برای رفع مشکلات اقتصادی

ورود دانشگاه‌ به تجاری‌سازی طرح‌های علمی برای رفع مشکلات اقتصادی
ورود دانشگاه‌ها به طرح‌های ارزشمند علمی و تجاری‌سازی آن‌ها در راستای برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم در نشست رئیس دانشگاه آزاد لاهیجان با فرمانده سپاه لاهیجان مورد تأکید قرار گرفت.
کد خبر : 834946

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لاهیجان، به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز مجید عاشوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با محمد قدرتی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لاهیجان دیدار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در این دیدار گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مأموریتی که برای آن تعریف شده، وظیفه پاسداری و حراست از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی را برعهده دارد.

عاشوری متذکر شد: این نهاد بزرگ با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در اردیبهشت‌ ۵۸ تشکیل شد و الحق وظیفه خود را به نحو احسن تا به امروز انجام داده است و وقتی تمام حوادث را مرور می‌کنیم از اتفاقاتی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی افتاده و دشمنان به دسیسه چینی پرداختند مانند غائله کردستان و مباحث مربوط به ترکمن صحرا و ماجرای خلق عرب در خوزستان با همت سپاه و مجموعه تحت امر ولایت به خوبی خنثی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس شاهد جانبازی‌های سپاه و ارتش بودیم که دست در دست هم دادند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی حفاظت کردند.

**مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادن با انقلاب هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان عنوان کرد: در سال ۶۰ غائله منافقین را داشتیم و درگیری‌هایی که ایجاد کردند و بیش از ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند و نیز فتنه‌های مربوط به سال‌های ۷۸ ،۸۸ و ۹۸ و اغتشاشات اخیر اگر همت سپاه، بسیج و نیروی انتظامی نبود حوادث به شکلی دیگر رقم می‌خورد.

عاشوری با بیان اینکه از بدو تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون این نهاد مأموریت‌های مختلفی داشته است، ادامه داد: از جمله مأموریت‌های سپاه در زمان جنگ و قرارگاه سازندگی با اتکا به دانش داخلی در حوزه‌های سدسازی و پیشرفت‌های نظامی، تأسیس پالایشگاه‌ها و دکل‌های نفتی و ... بوده که از چشم مردم دور نمانده و تلاش مجموعه سپاه دیده می‌شود و می‌بینیم که دشمن به دنبال توطئه است و نوک پیکان حملات در روزگار فعلی به سمت ولایت و سپاه نشانه رفته تا مردم را نسبت به این دو بدبین کنند.

وی افزود: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان دادند که با وجود مشکلات به‌خصوص اقتصادی و معیشتی پای نظام و انقلاب اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بیان کرد: دانشگاه مانند همیشه به‌عنوان یک بازوی اجرایی برای شهرستان بوده و در حوزه‌های مختلف کماکان به وظیفه خود عمل می‌کند، به‌خصوص در همکاری با بخش فرهنگی سپاه حرکت خیلی خوبی برای تربیت جوانان برای حفظ و قرائت قرآن صورت گرفته و دانشگاه میزبان آن است، امیدواریم به عنوان باقیات‌الصالحات برای ما در نظر گرفته شود.

عاشوری تشریح کرد: در حوزه فرهنگی تغییرات و تحولاتی داشتیم، امیدواریم تحول و رو به رشد باشد، البته خوشبین هستیم که در سال بعد با نیرو‌های بسیجی دانشجویی، کارکنان و استادان پای کار موجبات ارتقای بیشتر امور فرهنگی شهرستان لاهیجان را مهیا کنیم.

**مأموریت نخست سپاه امیدآفرینی در جامعه است

فرمانده سپاه شهرستان لاهیجان هم با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش بازدارندگی و دفاعی حرف زیادی برای گفتن داشته و کسی جرأت تعرض به ایران را ندارد، ادامه داد: امروز امنیت پایدار داریم. با قابلیت‌های موشکی که در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دارد قدرت بازدارندگی ما افزایش پیدا کرده است و به‌زودی خبر‌های خوبی در حوزه‌های فناوری و دفاعی ایران به مردم خواهد رسید و دستاورد‌های علمی و فناورانه خوبی خواهیم داشت.

قدرتی یادآور شد: در بخش فعالیت‌های زیربنایی قرارگاه خاتم‌الأنبیاء کمک قابل توجهی به دولت می‌شود و با وجود تبلیغات منفی علیه سپاه و بسیج مشاهده کردیم که نیرو‌های بسیجی و سپاهی ما همیشه پای کار هستند، به‌خصوص در اغتشاشات اخیر نشان دادند که برای حفاظت از کیان جمهوری اسلامی از جان خود نیز چشم می‌پوشند.

وی اضافه کرد: امیدسازی و امیدبخشی در این حوزه برای مردم در دستورکار فرماندهان قرار دارد. دشمن به‌دنبال تجزیه ایران اسلامی بود و می‌خواست ایران قوی نباشد و چیزی که وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود، اینکه باید از دل خاورمیانه ۱۴ کشور کوچک دیگر خارج شود و از ایران حداقل دو استان کردستان و بلوچستان باید جدا شود، اما با همت نیرو‌های امنیتی نتوانستند به خواسته خود برسند و مردم نیز با هوشیاری کامل نشان دادند که پای کار هستند.

فرمانده سپاه شهرستان لاهیجان افزود: اندیشکده‌های امریکایی اذعان دارند که نمی‌توان حاکمیت ایران را به‌دلیل وحدت نظری که در ایران وجود دارد، تغییر داد؛ بنابراین باید عامل وحدت از بین برود، مانند دین و باور‌های دینی، بنابراین بر همه تکلیف است از جمله دانشگاه که در طرح‌های ارزشمند علمی و تجاری‌سازی آن‌ها در راستای برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم ورود کند.

قدرتی افزود: جنگ تحمیلی با همت و همراهی مردم پیش رفت و اقتصاد نیز باید با مردم رفع شود و ارائه راهکار رفع مشکلات با مردم است و باید همه پای کار بوده و اثرگذار باشند و مطمئناً اگر مشکلات رفع شود دشمن دستاویز دیگری نخواهد داشت و کسی قدرت مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد و این دست یافتنی است.

وی افزود: حضرت آقا دستور دادند که جوانان در حوزه‌های علمی ورود کنند و دیدیم که موفق شدند و اکنون هم تأکید دارند که جوانان برای رفع مشکلات اقتصادی ورود کنند تا این مشکلات برطرف و تمام نقشه‌های دشمنان با این حربه‌ها نقش بر آب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته