دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1401 - 14:55
20 اسفند سرمربی معرفی می شود

اصولی: گزینه نخست و دوم ما برای تیم ملی مشغول به فعالیت هستند+ فیلم

اصولی:  گزینه نخست و دوم ما برای تیم ملی مشغول به فعالیت هستند+ فیلم
سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: چهار آیین نامه لیگ برتر فوتبال، لیگ دست یک آقایان، لیگ برتر فوتسال و لیگ برتر فوتبال بانوان به تصویب رسید.
کد خبر : 834817

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، احسان اصولی در پایان جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ۱۲ بحث در دستور جلسه بود که در موردش گفت‌وگو شد. در اولین مصوبه قرار شد آزمون داخلی صدور مجوز واسطه‌های نقل و انتقال یعنی همان ایجنت‌ها برگزار شود و این موضوع در فوتبال کشورمان سازماندهی شود تا فراد از یک قاعده تبعیت کنند و براساس آزمون مجوز بگیرند و باشگاه‌ها و افرادی هم که می‌خواهند افرادی را به کار بگیرند در این چارچوب باشند. همه می‌دانند که این حوزه مسئله‌دار است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: در مورد مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها امروز چهار آیین نامه لیگ برتر فوتبال، لیگ دست یک آقایان، لیگ برتر فوتسال و لیگ برتر فوتبال بانوان به تصویب رسید تا باشگاه‌ها این آیین نامه را مد نظر داشته باشند و بر اساس آن جهت اخذ مجوز حرفه‌ای حرکت کنند. این گام رو به جلویی است برای حرفه‌ای تر شدن لیگ و فوتبال ما، انطباق با آنچه که فیفا و AFC‌ از ما انتظار دارند. با تدابیر رئیس فدراسیون جهت رفع تعلیق یکی از گام‌های سازنده‌ای است که فدراسیون فوتبال بر می‌دارد و می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص حق عضویت پیشنهادی سال 1402 بر مبنای جدول پیشنهادی هیات رئیسه مصوبه‌ای داشت. برای مناطق محروم و کم برخوردار کشور به خصوص در لیگ‌های پایه فعالیت می‌کنند معافیت‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته شد که جزئیات آن را ابلاغ خواهیم کرد و به اطلاع مردم می‌رسانیم.

اصولی در خصوص شرایط تیم ملی جوانان گفت: میرشاد ماجدی همراه تیم در ازبکستان است. به صورت برخط به ما گزارشی ارائه کرد و بر مبنای آن هیات رئیسه تصویب کرد که در مراحل مختلف اولیه، پلی‌آف و همچنین صعود به جام جهانی پاداش‌هایی برای تیم ملی جوانان در نظر گرفته شد. تسهیلاتی که فدراسیون در نظر گرفت من جمله یک پرواز اختصاصی به تیم ملی جوانان داده شد تا مسیر پروازی 23 ساعته را 3 ساعته طی کند. تیم وضعیت خوبی دارد و بسیار پرانگیزه است. از مردم می‌خواهیم دعا کنند که تیم به جام جهانی صعود کند.

وی  با اشاره به اینکه موضوع اصلی انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال بود، عنوان کرد: بیش از 3 ساعت به موضوع سرمربی تیم ملی پرداخته شد. در این خصوص گزارشاتی که باید آماده می‌شد، ارائه شد. نقطه نظرات رئیس فدراسیون و هیات رئیسه به بحث و بررسی گذاشته شد.  بنا شد حدود 20 اسفند یعنی قبل از اردوی تیم ملی، سرمربی تیم ملی انتخاب شود. در این جلسه به انتخاب خیلی نزدیک‌تر شدیم و محدود‌تر شد. تا چندروز آینده قطعا گزینه معرفی خواهد شد. عوامل و متغیرهایی هست که در تصمیم نهایی تاثیرگذار خواهد بود. ما تک بعدی به موضوع نگاه نکردیم. هر انتخابی پیش فرض‌ها و پیش نیازهایی دارد که اگر آنها مهیا شود انتخاب اول و اگر نشود سراغ انتخاب دوم می‌رویم. به دلیل اینکه گزینه‌هایی که بررسی شد داخلی و خارجی بودند. بیشتر نگاه فنی بوده فارغ از اینکه نگاه تک بعدی باشد.

وی در خصوص شیوه‌ای که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی در پیش گرفت، اظهار داشت: نگاه ما فنی و بهترین انتخاب بوده فارغ از اینکه گزینه داخلی باشد یا خارجی، ماجرا از این قرار است که تیم ما در بهترین شرایط خودش را برای جام ملت‌های آسیا آماده کند و پیش برود. بحث دیگر هم در این است که از شب گذشته صحبت‌هایی درباره آن مطرح شده که درباره روش انتخاب سرمربی آینده تیم ملی فوتبال است و باید بگویم ما معتقدیم که این روش درستی بوده است. جزئیات این موضوع که چگونه این روش انتخاب شد و چگونه در اینکه واقعیت اصل چه چیزی بود را در زمان دیگری به آن پاسخ خواهیم داد. زیرا برخی از صحبت‌هایی که می شد خیلی با واقعیت‌ها منطبق نبود. اما در واقع چون در معرض انتخاب و گفت‌وگوی نهایی چه با افراد داخلی و چه خارجی هستیم درباره آن چندان صحبت نمی‌کنم. اما پس از مشخص شدن سرمربی تیم ملی درباره این موضوع به اظهار نظر خواهم پرداخت که این روش درست که درباره آن تاکید می‌کنیم و حتی در جلسه هیات رییسه هم اعضا و همکاران روی این اصل تاکید کردند روش کاملا درستی بوده است.

وی درباره اینکه آیا گزینه نخست تیم ملی اکنون در تیمی مشغول به فعالیت است یا خیر، گفت: با خنده اگر شما به این موضوع ادامه دهید به طور حتم تا پایان هم به آن گزینه خواهید رسید. اکنون هم گزینه نخست و هم دوم ما در تیم‌های خودشان مشغول به فعالیت هستند. البته در مورد انتخاب سرمربی اصلا بحث داخلی یا خارجی بودن آن بیشتر روی مسائلی مانند فنی و انتظاراتی که ما از او داریم برای ما مدنظر است و همچنین خروجی که از تیم ملی برای ما مدنظر است. اما انتخاب‌هایی که می‌خواهیم انجام دهیم برای ما خیلی محدود شده است و اکنون هم می‌توانم بگویم نسبت به جلسه گذشته تقریبا انتخاب ما نزدیک‌تر شده است. 
 
سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره نفراتی که از حضور در تیم ملی انصراف دادند آیا گزینه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: تمام این مسائل قابل مذاکره است ما به انتخاب نزدیک‌تر شده‌ایم. البته لیگ در حال برگزاری است و با وجود انتخاب سرمربی باز هم نمی‌توانیم اردویی تشکیل دهیم. بالاخره پیش از نزدیک‌تر شدن به تعطیلات و پس از آن قطعا این قول را خواهیم داد که این کار را انجام خواهیم داد. گزینه‌هایی هم که به آن‌ها فکر می‌کنیم اکثرشان بازیکنان لیگ و ظرفیت را می‌شناسند. ظرفیت و ارنج اصلی تیم ملی ما مشخص است و لذا بابت این موضوع نگران نیستیم. ان‌شاالله تا قبل از تعطیلات لیگ سرمربی را معرفی خواهیم کرد و اردو هم از تاریخ 28 اسفندماه آغاز می‌شود. بازی با روسیه در تاریخ 3 فروردین هم قطعی است اما عراق هنوز قطعی نشده و در حال مذاکره هستند. احتمال دارد این بازی هم برگزار یا لغو شود. 
 
اصلوی درباره اینکه چه راهکاری دارند تا بتوانند رضایت باشگاه‌هایی که مربیان در آنها مشغول به فعالیت هستند را بگیرند، گفت: قطعاً یکی از متغییرهایی که ما می گوییم همین موضوع است. اگر سرمربی تحت قرارداد باشگاهی است باید رضایت باشگاه گرفته شود. 
 
سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت سرمربی تیم امید عنوان کرد: امروز در این مورد صحبتی نشد. در خدمت کاشانی هستیم، اما هنوز در مورد سرمربی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و امروز هم صحبتی در مورد آن نشد. 
 
اصولی در واکنش به سؤال درباره تخلفات رخ داده در انتخابات هیات فوتبال استان فارس گفت: من خیلی در جریان این موضوع ها نیستم، اما به هر حال اگر تخلفی اتفاق افتاده باشد مراجع لازم پیگیری خواهند کرد. دستگاه‌های ذیربط هم حق را برای افراد قائل هستند.



 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته