دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1401 - 14:18
پورسلمان در واکنش به صادر نشدن ویزای ملی‌پوشان شمشیربازی:

دولت یونان با خصومت شخصی همکاری خوبی با ما نداشت/ به فدراسیون جهانی اعتراض خواهیم کرد

دولت یونان با خصومت شخصی همکاری خوبی با ما نداشت  به فدراسیون جهانی اعتراض خواهیم کرد
رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: متاسفانه مسئولان دولت یونان همکاری خوبی برای صدور روادید بابت حضور بچه‌های شمشیرباز ما در آن کشور نداشتند.
کد خبر : 834811

به گزارش خبرنگار حوزه گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی شمشیربازی سابر زنان ایران قرار بود در جام‌جهانی یونان شرکت کند که این اعزام لغو شد.

یونان به شمشیربازان ایران روادید نداد و حتی فدراسیون به دنبال گرفتن روادید ملی بود که باز هم دریافت این مساله انجام نشد و سابریست‌ها جام‌جهانی یونان را از دست دادند.

در همین رابطه علیرضا پورسلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در واکنش به عدم صدور روادید برای اعضای تیم ملی شمشیربازی گفت: با توجه به اینکه سفارت یونان بد رفتاری کرد ما این مساله را به اطلاع مسئولان فدراسیون جهانی خواهیم رساند. ما وقت کافی برای هماهنگی‌ها برای اعزام را داشتیم و حتی در این میان هم با مسئولان فدراسیون یونان ارتباط گرفتم و آنها هم 2 نامه را برای ما به زبان یونانی ارسال کردند و وزارت امور خارجه هم با طرف مقابل مکاتباتی داشتند که جوابی نگرفتیم.

وی افزود: اما در کمال تعجب به ما وقت کافی ندادند و با وجودی که چند بار هم به آنها مراجعه کردیم اما به دلیل خصومت شخصی به بچه‌های ما روادید ندادند. از این نوع صحبت آنها ناراحت شدیم و آن را به فدراسیون جهانی انتقال خواهیم داد زیرا نباید سیاست در ورزش گنجانده شود. از طرف دیگر هم مطمئنا بچه‌های ما در رنکینگ جهانی با سقوط مواجه خواهند شد و بدون شک ما هم این مساله را به اطلاع فدراسیون جهانی می‌رسانیم.

رییس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد اردوی برون مرزی برای بچه‌ها در کشور آذربایجان هستند، اظهار داشت: اکنون هم سعی داریم به جای این اتفاق برای آنها یک اردو برون مرزی جایگزین کنیم تا بروند و در آنجا اردوی مشترک برگزار کنند. بالاخره تصمیم داریم تا پیش از شروع مسابقات نوروزگاه یک اردوی خوبی برای آنها تدارک ببینیم.

پورسلمان در پایان با اشاره به حضور روسیه در مسابقات نوروزگاه گفت: قرار است تیم ملی روسیه برای حضور در مسابقات نوروزگاه به ایران بیاید که باید سعی کنیم از این اتفاق حداکثر استفاده را ببریم. 3 مربی مرد هم با خودشان می‌آورند که قرار شده به مربیان ما در طول حضورشان در ایران آموزش بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته