دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 16:40

نعمت‌زاده: وزارت صنعت و معدن رشد تولید مبتنی‌ بر دانش را در اقتصاد مقاومتی عهده‌دار شده است

ما در دولت یازدهم توانستیم هشت هزار طرح نیمه تمام صنعتی را راه‌اندازی کنیم که رئیس جمهوری از این تعداد طرح راه‌اندازی شده تعجب کردند و پرسیدند که آیا این درست است؟ ما نیز مستندات را برای ایشان فرستادیم.
کد خبر : 83481

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اجلاس قانونگذاری در میان منتخبان مجلس دهم اظهار کرد: یک سوم تولید ناخالص ملی در زیر مجموعه برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت صنعت قرار دارد.


وی افزود: وظیفه حاکمیت سیاست‌گذاری کلان است بر اساس برنامه راهبردی 10 ساله اهداف کلان مشخص شده است و وظایف زیر مجموعه‌های مختلف مشخص شده است.


وزیر صنعت معدن و تجارت تأکید کرد: عمده فعالیت‌ها در وزارتخانه ما برعهده بخش غیر دولتی است و ما صرفاً سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنیم.


نعمت‌زاده با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 7 مأموریت را به وزارت صنعت ابلاغ کرده است، ما در اقتصاد مقاومتی رشد تولید دانش‌بنیان را برعهده داریم، در این زمینه نیازمند کمک همگان هستیم امیدواریم به کمک شما عزیزان مأموریت‌هایمان را پیش ببریم.


نعمت‌زاده در پاسخ به سوال منتخبان مجلس دهم درباره غیر فعال شدن تعداد زیادی از واحدهای صنعتی گفت: ما حدود 10 هزار واحد صنعتی را شناسایی کرده‌ایم و تا کنون توانسته‌ایم سه هزار واحد متوقف را فعال کنیم و در آینده 7 هزار واحد دیگر را به ظرفیت تولید خواهیم رساند، همچنین برای توسعه صادرات این واحدها و واحدهای دیگر نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به زودی آنها را عملیاتی خواهیم کرد.


وی همچنین در پاسخ به یکی دیگر از منتخبان مجلس دهم مبنی‌بر اینکه وی هیأت مدیره شرکت‌های متعددی است، گفت: اگر رسانه‌ای و یا فردی حرف نادرستی می‌زند تحقیق کنید و ببینید که آیا آن حرف درست است یا نه. من قبل از دریافت رأی اعتماد از مجلس نهم از شرکت‌هایی که در آنها عضو هیأت مدیره بودم استعفا دادم و یک بار هم درباره این موضوع به مجلس پاسخ داده‌ام.


نعمت‌زاده همچنین درباره نپیوستن به WTO اظهار کرد: عدم الحاق ما به WTO فنی نبود دلیل عمده‌اش سیاسی بود چرا که هر وقت موضوع عضویت ایران در WTO مطرح شد آمریکا مخالفت کرده است. تماس هایی با آمریکا از سوی بعضی اعضای سازمان تجارت جهانی گرفته شده است تا با عضویت ایران در این سازمان مخالفت نکند و گزارش‌ها در این باره مثبت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته