دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1401 - 13:47
اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی؛

کابینه «نتانیاهو» قربانی گرفت

کابینه «نتانیاهو» قربانی گرفت
رئیس حزب افراطی «نوعام» از مقام خود به عنوان معاون وزیر در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی استعفا کرد تا نخستین قربانی اختلافات داخلی کابینه جدید این رژیم باشد.
کد خبر : 834790

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از  آی ۲۴ نیوز، «آوی ماعوز» رهبر حزب افراطی «نوعم» در نامه ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با وجود ماندن در ائتلاف حاکم، از مقام خود به عنوان معاون وزیر در دفتر نخست وزیری کناره گیری می کند.

ماعوز مسئول برنامه های آموزشی مدارس و تطابق کتاب های درسی با یهودیت ارتدکس بود و دلیل استعفای خود را، ناتوانی از ایجاد تغییر در حوزه کاریش اعلام کرد.

این یهودی ارتدکس اعلام کرد که از اینکه قصد و عزمی برای حفظ هویت یهودی در میان مقامات رژیم صهیونیستی وجود ندارد، شوکه شده است.

این عضو کنست رژیم صهیونیستی که از مخالفان جدی همجنس‌گرایان و ازدواج ‌آنهاست، درباره احیای مفهوم خانواده، پدر و مادر در میان صهیونیست ها، ابراز ناامیدی کرد.

رژیم صهیونیستی در چهار سال گذشته، پنج انتخابات برگزار کرده و با بی ثباتی سیاسی روبه رو بوده است.

کارشناسان معتقدند که باتوجه به تشدید تنش های داخلی این رژیم و احتمال وقوع انتفاضه در سرزمین‌های اشغالی، کابینه راستگرای نتانیاهو نیز نخواهد توانست برای مدت زیادی دوام آورد و این رژیم وارد چرخه بی ثباتی، تزلزل و فروپاشی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته