دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1401 - 16:06
از سوی معاون وزیر راه؛

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های نوروزی اعلام شد؛ ۱۳ تا ۱۵ اسفند

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های نوروزی اعلام شد؛ ۱۳ تا ۱۵ اسفند
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی قطار از هفته آینده آغاز خواهد شد.
کد خبر : 834592

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، شهریار افندی زاده در پنجاه و چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در نوروز ۱۴۰۱ شش میلیون مسافر از طریق حمل‌نقل جاده‌ای، ۲ میلیون نفر به صورت حمل‌ونقل هوایی، یک و نیم میلیون نفر به صورت ریلی و ۲ میلیون نفر نیز از طریق خودرو‌های شخصی خود جابه‌جا شدند که امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم این حجم از تردد‌ها در نوروز ۱۴۰۲، ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته باشیم.

وی افزود: ۸ هزار کیلومتر از راه‌های پرحادثه شناسایی شده تا با کمک پلیس و نیرو‌های امدادی نظارت بیشتری بر این راه‌ها داشته باشیم.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه از هفته آینده پیش‌فروش بلیت‌های قطار آغاز خواهد شد گفت: برای مسیر‌هایی مثل مشهد ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش سهمیه بلیت خواهیم داشت. در حوزه حمل و نقل هوایی نیز برای مسیر‌هایی مثل مشهد مقدس درخواست افزایش پرواز‌ها را داده‌ایم.

وی افزود: ۳ موج سفر را برای نوروز ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرده‌ایم و تمام تلاش‌مان را برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی به کار خواهیم گرفت.

**مدیرعامل راه آهن: شروع پیش فروش بلیت سفر‌های نوروزی از ۱۳ اسفند


گفتنی است پیشتر هم سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری نوروز ۱۴۰۲ در ۱۳ اسفند امسال برای کلیه مسیر‌ها به جز مشهد مقدس خبر داده بود.


به گفته صالحی، در پیش فروش بلیت قطار‌های نوروزی شاهد افزایش قیمت بلیت نخواهیم بود. ضمن اینکه بلیت قطار‌های همه مبادی به مقصد مشهد و بالعکس از ۱۴ اسفند و مسیر تهران-مشهد-تهران از ۱۵ اسفند آغاز خواهد شد.


آنگونه که مدیرعامل راه آهن گفته، از ساعت ۸ صبح روز‌های مذکور (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفند) فروش حضوری در آژانس‌ها و از ساعت ۱۴ همان روز هم فروش اینترنتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته