دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1401 - 15:54
معاون دانشگاه آزاد عنوان کرد؛

کاهش سرانه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی به ۸ میلیون تومان در سال

کاهش سرانه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی به ۸ میلیون تومان در سال
داریوش جاوید عنوان کرد: امروز سرانه هر دانشجو در طول سال در سایر دانشگاه‌ها به رقم ۸۰ میلیون تومان می‌رسد، در حالی که این رقم در دانشگاه آزاد اسلامی به ۷ تا ۸ میلیون تومان در سال کاهش یافته است.
کد خبر : 834574

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، داریوش جاوید معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به افتخارات و بالندگی‌های این دانشگاه گفت: با توجه به چالش‌های بزرگ و موانع بلندی که با وجود شیوع کرونا، افزایش مراکز آموزشی در کشور و کاهش هرم جمعیت جوان در کشور اتفاق افتاد، دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل داشتن مدیرانی توانمند و در راس آن شخصیتی کارآمد و متخصص مانند دکتر طهرانچی کنار مردمی بودن این دانشگاه و دادن خدمات باکیفیت از اقبال خوبی در این دوران برخوردار است.

وی اضافه کرد: در چشم‌انداز جدید دانشگاه طراحی، توسعه و عملیاتی کردن زیر ساخت‌ها به نحو شایسته‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت و عملیاتی شد و این مهم در کنار تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه، به یک دانشگاه رو به توسعه تبدیل شده و ایجاد سامانه‌های یکپارچه آموزشیار، پژوهشیار، ساجد و... از دستاورد‌های بزرگ این دانشگاه در شفاف سازی مالی، اداری، پژوهشی و... بود که کمک شایانی را در امر خدمات‌رسانی مهیا کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: امروز سرانه هر دانشجو در طول سال در سایر دانشگاه‌ها به رقمی حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان می‌رسد، در حالی که این رقم در دانشگاه آزاد اسلامی که بدون هیچ بودجه دولتی اداره می‌شود به ۷ تا ۸ میلیون تومان در سال کاهش یافته است که قابل باور نیست.

جاوید، حرکت در راستای تکمیل توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برشمرد و گفت: این دانشگاه در توسعه کمی به بلوغ رسیده و انرژی خود را برای رسیدن به بلوغ کیفی معطوف ساخته است.

کاهش سرانه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی به ۸ میلیون تومان در سال

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز در جایگاهی ایستاده که با در اختیار گذاردن بسیاری از امکانات، تجهیزات و اماکن خود می‌تواند کمک زیادی به سایر موسسات، سازمان‌ها و ... کند و این نشان از توسعه یافتگی این دانشگاه دارد.

**توسعه کمّی و کیفی مدارس سما در استان هرمزگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این نشست دانشگاه آزاد اسلامی را نخستین مؤسسه آموزشی غیرانتفاعی عام‌المنفع خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به برکت انقلاب اسلامی متولد و با کمک مسئولان دلسوز نظام امروز به درخت تنومندی مبدل شد که بخش بزرگی از جامعه توسعه و پیشرفت خود را مرهون فعالیت‌های این دانشگاه است.

محمدحسین رنجبر عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در استان هرمزگان حدود ۷۰ درصد شاغلین در صنایع معادن ادارات سازمان‌ها نهاد‌ها و دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند و یا یک مقطع دانشگاهی خود را حداقل در این دانشگاه گذراندند.

وی با اشاره به گستردگی واحد‌ها و مراکز دانشگاهی در استان هرمزگان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش عالی استان هرمزگان از پارسیان در غرب استان تا منطقه بشاگرد به‌عنوان محروم‌ترین نقطه کشور در شرق و از شمال از منطقه حاجی‌آباد قطب خرمای پیارم کشور تا جنوبی‌ترین نقطه‌ها یعنی قشم و کیش به یمن پیروزی انقلاب اسلامی از نعمت مؤسسه آموزش عالی برخوردار شد و توانست رشد چشمگیری را به واسطه خدمات دانشگاهی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تبیین کرد: این دانشگاه ۱۸ واحد و مرکز، ۲۹۸ عضو هیئت علمی تمام وقت، دارای ۵۲۱ رشته از مقطع کاردانی تا دکتری و همچنین داشتن ۳۱۰ هکتار زمین، مجهز به فضا‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و ...، رتبه سوم ارزیابی عملکرد در سطح کشور و کسب رتبه اول آموزشی را دارد.

رنجبر از فعالیت‌های انجام شده در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه به‌عنوان یک سند بنیادین خبر داد و بیان کرد: ارتقای بهره‌وری و کاربری اقتصادی با امضای قرارداد‌های مختلف کوتاه‌مدت، درآمد‌ها، حساب‌های مستقل و افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای، افزایش رشته‌ها مهارتی، پیراپزشکی و... براساس سند آمایش، پیگیری راه‌اندازی دانشکده و مدرسه عالی مهارتی در استان هرمزگان از موارد مهمی است که در راستای این سند در حال پیگیری و انجام است.

کاهش سرانه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی به ۸ میلیون تومان در سال

وی توسعه کمی و کیفی مدارس سما به‌عنوان بهترین مدارس کشور و استان هرمزگان، جذب هیئت علمی براساس سند آمایش، افزایش صددرصدی ظرفیت خوابگاه، تلاش برای راه‌اندازی دانشکده پزشکی و پیراپزشکی، بالا بردن ظرفیت اسکان برای همکاران در قشم را از دیگر برنامه‌های در حال انجام عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از تعامل مؤثر دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع خبر داد و گفت: با توجه امضای تفاهم نامه‌های متعدد و اعتماد صنایع به این دانشگاه بسیاری از هزینه‌های جشنواره عصر امید توسط صنایع پرداخت شد و راه‌اندازی آزمایشگاه متالوژی و بخش‌های دیگر فنی و مهندسی با سرمایه‌گذاری بخش صنعت در حال انجام است.

رنجبر با اشاره به طرح‌های پژوهشی در حال اجرا در استان هرمزگان گفت: عمده مسئولیت این طرح‌ها به دلیل توانمندی بالا به استادان این دانشگاه واگذار شده است.

وی از نوسازی ناوگان حمل و نقل، تبدیل به احسن دارایی‌ها و جذب کمک‌های خیّرین خبر داد و تبیین کرد: به‌دلیل ضرورت در انجام امور دانشگاه، ناوگان حمل و نقل نوسازی و دارایی‌های این دانشگاه با تدبیر به احسن مبدل و جذب کمک ۲۰ میلیارد تومانی خیّرین، منجر به ساخت دانشگاه مرکز جناح و مدرسه در حاجی‌آباد شد که اکنون آماده افتتاح است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان همچنین با قدردانی از دکتر طهرانچی و دکتر جاوید درباره پیگیری دغدغه کارکنان دانشگاه برای تخصیص زمین و ساخت مسکن گفت: در کنار بالا رفتن تورم و پایین بودن دریافت شهریه، توجه به وضعیت مسکن، حقوق و دستمزد و سایر نیازمندی‌های کارکنان یکی از دغدغه‌های مهم در شرایط فعلی است که به‌دلیل داشتن نگاه مثبت و پیگیری‌های لازم شایسته تجلیل و قدردانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته