دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای تحریم رسانه‌های غربی در کره شمالی اعلام شد؛

کار اجباری در انتظار خانواده‌هایی که فرزندشان فیلم هالیوودی ببینند

کار اجباری در انتظار خانواده‌هایی که فرزندشان فیلم هالیوودی ببینند
کره شمالی والدینی که اجازه می‌دهند فرزندانشان فیلم‌های هالیوودی تماشا کنند را به اردوگاه‌های کار اجباری می‌فرستد.
کد خبر : 834452

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، در راستای تحریم رسانه‌های غربی در کره شمالی مقامات این کشور به والدینی که به فرزندانشان اجازه تماشای فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی را می‌دهند هشدار دادند که به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده می‌شوند.

در گذشته، اگر بچه‌ها حین حمل یا تماشای رسانه‌های خارجی دستگیر می‌شدند، صرفاً به والدینشان هشدار جدی داده می‌شد.

اما جدیداً پیونگ یانگ بر شدت عمل خود برای خلاص شدن از شر رسانه‌های خارجی افزوده است و به والدین هشدار داده که مجازات سنگینی در انتظارشان خواهد بود اگر فرزندانشان هنگام تماشای فیلم‌های خارجی غیرقانونی دیده و گرفته شوند.

رادیوی آزاد آسیا (RFA) گزارش داد، اینمینبان، جلسات مراقبت محلات در کره شمالی، تشکیل خواهد شد تا به والدین تفهیم شود که هیچ بخششی برای افرادی که به فرزندانشان اجازه می‌دهند در معرض محتوای غربی قرار بگیرند در کار نیست.

پدر یا مادر بچه‌های که هنگام تماشای فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی خارجی دستگیر شود به مدت شش ماه به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شود، هرچند فرزندشان باید 5 سال زندانی شود.

روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت که افرادی که تشخیص داده شوند مثل مردم کره جنوبی حرف می‌زنند، می‌رقصند یا آواز می‌خوانند به مدت شش ماه زندانی خواهند شد و والدینشان نیز به همین مدت زندانی می‌شوند.

به نقل از مقامات این کشور این گزارشات حاکی از این هستند که به والدین آموزش داده می‌شود تا به درستی ایدئال‌های سوسیالیستی این کشور را رعایت کنند.

رسانه‌های خارجی، به خصوص هر چیزی که «غربی» تلقی شود صد در صد در کره شمالی ممنوع هستند، چون این محتواها مغز مردم را علیه رژیم حاکم شستشو می‌دهند.

به نظر می‌رسد که ممنوعیت رسانه‌های وارداتی و فرهنگ خارجی ریشه در ترس از این دارد که نسل‌های بعدی کره شمالی بعد از رویارویی با این منابع تحت تاثیر قرار بگیرند.

از نظر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، کشور کره جنوبی آلت دست امریکایی‌ها است و از این روی نسبت به هر گونه محتوایی که از مرز با این کشور وارد کشورش می‌شود حساس است.

مقامات کره شمالی روی مسئولیت والدین تاکید دارند و معتقدند که آموزش به کودکان باید از خانه شروع شود.

«اگر والدین مرتب به فرزندانشان آموزش ندهند، فرزندانشان پیرو مکتب سرمایه داری و ضد مکتب سوسیالیستی می شوند.»

برای افرادی که حین توزیع ویدئوهای قاچاقی دستگیر شوند می‌توان مجازات مرگ را انتظار داشت.

سال گذشته، دو پسر نوجوان ۱۶ یا ۱۷ ساله در یک پایگاه هوای در مقابل مردم هراسیده در شهر هایسان به جرم تماشا و فروش فیلم‌های تولید کره جنوبی تیرباران شدند.

در کنار آن دو پسر، یک پسر دیگر تقریباً هم سن و سال آنها به جرم قتل نامادری خود اعدام شد و به مردم گفته شد که جرم هر سه اینها یکسان بوده است.

این اخبار در حالی منتشر می‌شوند که رسانه‌های دولتی کره شمالی از تست چهار موشک دور برد خبر داده‌اند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته