دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1401 - 08:30
ماجرای کیت‌های آزمایشگاهی/9

با پیگیری‌های چند ماهه خبرگزاری آنا کرسی ریاست تجهیزات پزشکی از مزینانی گرفته شد

با پیگیری‌های چند ماهه خبرگزاری آنا کرسی ریاست تجهیزات پزشکی از مزینانی گرفته شد
روح الله مزینانی در قامت رییس اداره تجهیزات پزشکی نه تنها نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد بلکه در سایه نظارت او تخلف‌های عجیب و غریبی نیز صورت گرفت که در چند ماه گذشته خبرگزاری آنا به آن پرداخته است.
کد خبر : 834033

گروه جامعه خبرگزاری آنا، زهرا اردشیری_ از شهریور امسال خبرگزاری آنا در پیگیری وضعیت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی از نابه سامانی این صنعت و عملکرد ضعیف رییس اداره تجهیزات پزشکی خبر داد. خبرگزاری آنا ۲۱ آبان ماه در گزارشی با تیتر «اداره کل تجهیزات پزشکی نمره ضعیف گرفت/ رییس این اداره تغییر رویه می‌دهد؟» هشداری نسبت به عملکرد روح الله مزینانی در این اداره داد و نوشت: «روح الله مزینانی که بر کرسی ریاست اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تکیه زده است در برابر مشکلات به وجود آمده این صنعت از جمله کمبود کیت‌های آزمایشگاهی، قاچاق کیت‌های آزمایشگاهی، کمبود و گرانی تجهیزات پزشکی از جمله تست قند خون و دیگر موارد مربوط به این اداره نه تنها پاسخگو نیست بلکه به سؤالات خبرنگاران نیز اعتنایی ندارد.»

خبرنگار این حوزه نزدیک به ده‌ها گزارش مستند از کمبود تجهیزات پزشکی و کیت‌های آزمایشگاهی در بازار تهیه کرد و حتی برای پیگیری این موضوع سراغ نمایندگان کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی هم رفت. تا اینکه خبر تخلفی به گوشمان رسید که با تیتر «سکوت سازمان غذا و دارو و بازی مافیا با جان مردم» منتشر شد. داستان از این قرار بود که یک شرکت سرشناس سازنده تجهیزات پزشکی تخلفاتی مبنی بر تولید کیت‌های آزمایشگاهی بدون پروانه ساخت و مجوز و توزیع آن در بازار داشته است. در طول مدت چند ماه که این تخلف از سوی شرکت محرز شده بود با وجود گزارش‌های مکرر، روح الله مزینانی، رییس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو خود را ملزم به هیچ نوع پاسخگویی نکرد و حتی بعد از نامه آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت مبنی بر جمع آوری کیت‌های بدون مجوز هم اقدامی انجام نداد. 

گویی بلاخره حیدر محمدی رییس سازمان غذا و دارو هم متوجه عملکرد ضعیف روح الله مزینانی شد و تصمیم گرفت ریاست این بخش از سازمان را به دست جلال غفارزاده بدهد شاید بتواند سر و سامانی به اداره تجهیزات پزشکی بدهد. از روز گذشته شنیده‌ها حاکی از آن است که روح الله مزینانی به دلیل عملکرد ضعیف و تخلفات از سمت خود برکنار شده است. حالا باید دید غفارزاده که سکان دار این کشتی شکسته شده است می‌تواند کمکی به نجات وضعیت تجهیزات پزشکی در کشور کند یا وضعیت آن مانند دارو نابه سامان خواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته