دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1401 - 12:02
رئیس دانشگاه آزاد همدان مطرح کرد؛

«سوگوار شعر نجوا» محملی برای معرفی ادبیات متعهد

«سوگوار شعر نجوا» محملی برای معرفی ادبیات متعهد
ابوالفضل یداللهی‌اصلان گفت: برگزاری سوگواره شعر نجوا می‌تواند در معرفی آثار و ادبیات متعهد ولایی، اسلامی و انسانی در کشور مؤثر باشد.
کد خبر : 833967

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از همدان، ابوالفضل یداللهی‌اصلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در آیین اختتامیه سوگواره شعر «نجوا» در قالب شعر کلاسیک و شعر نو از سری برنامه‌های دومین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در این سوگواره با حضور شاعرانی از سراسر کشور گرد هم آمدیم تا ادبیات ارزشی و متعهد را به کشور معرفی کنیم و برگزاری این سوگواره می‌تواند در معرفی آثار و ادبیات متعهد ولایی، اسلامی و انسانی در کشور مؤثر باشد.

وی افزود: رویکرد دینی و اعتقادی در دانشگاه آزاد اسلامی حاکم شده است. در دوره مدیریت جدید این دانشگاه روح اعتقادی وتبینی در کالبد دانشگاه دمیده شده و امیدواریم بتوانیم در این راستا قدم‌هایی برداریم. سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با نگاه به اسناد بالادستی نگاشته شده و نزدیک یک سال از عمر این سند می‌گذرد که با اجرایی شدن آن گام‌های مثبتی در دانشگاه رخ خواهد داد. داشتن راه کنشی دقیق و حساب‌شده با رویکرد آینده‌نگرانه نه فقط الزام مدیریتی بوده که ضرورت تحول و تعالی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان عنوان کرد: شـعور معنـوی و وجـدان اخلاقی در جامعـه هرچـه بیشـتر رشـد کنـد بـرکات بیشـتری بـه بـار می‌آورد؛ ایـن، بی‌گمـان محتـاج جهـاد و تلاش اسـت. امیدواریم در سایه سار ائمه اطهار قدم‌هایی براساس صدق و اخلاص برداریم.

به گزارش آنا، ۱۶۸ اثر در قالب شعر کلاسیک و شعر نو به دبیرخانه سوگواره شعر «نجوا» در قالب شعر کلاسیک و شعر نو از سری برنامه‌های دومین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی رسید و ۱۲ اثر در چهار حوزه استادی، دانشجویی، کارمندی و آزاد با محور‌های سوگواره امامت، ایستادگی و ظلم‌ستیزی، شهادت‌نامه امامان، غم‌نامه غربت امامان، عدالتخواهی، سوگ و حماسه امامان، معرفت‌افزایی تا مرز شهادت، مرثیه و تعزیه امامان برگزیده و در مراسم اختتامیه از صاحبان آثار تجلیل شد.

 سال گذشته و در دوره نخست ۱۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های جشنواره سراسری امامت و مهدویت را برگزار کردند و موفقیت در برگزاری این دوره باعث شد که امسال تمام استان‌های کشور مجری برگزاری این جشنواره باشند؛ بنابراین امسال، علاوه بر ۳۱ واحد دانشگاهی در سراسر کشور، هفت واحد دانشگاهی استان تهران نیز میزبان برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت هستند که در مجموع ۳۸ جشنواره برگزار خواهد شد.

افتتاحیه جشنواره امامت و مهدویت طبق سال گذشته همزمان با سالروز ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در مشهد برگزار شد و اختتامیه آن همزمان با ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) نیمه شعبان در شهر قم برگزار و از منتخبان جشنواره تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته