دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1401 - 10:00
به همراه یک نویسنده دیگر،

«چارلز سوم» کتابی درباره تغییرات اقلیمی برای کودکان می‌نویسد

«چارلز سوم» کتابی درباره تغییرات اقلیمی برای کودکان می‌نویسد
چارلز سوم به همراه یک نویسنده دیگر یک کتاب کودکانه درباره تهدید‌های زیست محیطی، که سیاره زمین با آن‌ها رو به رو است، می‌نویسد.
کد خبر : 833909

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا، چارلز سوم به همراه یک نویسنده دیگر یک کتاب کودکانه درباره تهدید‌های زیست محیطی، که سیاره زمین با آن‌ها رو به رو است، می‌نویسد.

کتاب «تغییر آب و هوا» -یک کتاب کفشدوزکی-ماه آینده منتشر خواهد شد.

چارلز به تازگی با دعوت از رهبران جهان در کاخ باکینگهام از آن‌ها خواست تا از اقدامات لازم جمعت محافظت و احیای دنیای طبیعی حمایت کنند.

تونی جونیپر، نویسنده دیگر این کتاب و رئیس بنیاد نچرال انگلند، گفت که پادشاه می‌خواهد جوانان را در این زمینه توانمند کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم که چارلز تحت تاثیر سطح انرژی و علاقه جوانان به این موضوعات قرار گرفته و می‌خواهد با دادن اطلاعات و ایده‌های جدید به آن‌ها بخشی از کار را به آن‌ها محول کند.»

در سال ۲۰۱۷، او و جونیپر کتابی درباره تغییرات اقلیمی برای بزرگسال‌ها نوشتند. اما مخاطب کتاب جدید بچه‌های ۷ تا ۱۱ ساله است و سعی می‌کند با مطلع ساختن افرادی که در صورت پیدا شدن راه حل‌های نجات سیاره زمین در درازمدت بیشترین سود و بهره را می‌برند به آن‌ها کمک کند.

رهبران دولت‌ها، شرکت‌های بزرگ، موسسات خیریه و جوامع بومی برای حمایت از اقدامات بزرگتر در جهت حفاظت از تنوع زیستی به کاخ باکینگهام رفتند.

این دعوت بعد از وعده‌های کشور‌های مخلتف در نشست cop ۱۵ سازمان ملل در ماه دسامبر به منظور پیشگیری از آنچه «موج ششم پدیده انقراض» نامیده می‌شود، صورت گرفت. امروز، تنوع زیستی در جهان سریع‌تر از هر زمان دیگر در تاریخ بشر در حال کاهش است.

در نشست COP ۱۵  رهبران کشور‌های دنیا با توقف انقراض گونه‌های جانوری موافقت کردند و قرار شد که سالیانه ۲۰۰ میلیارد دلار بودجه برای محافظت از محیط زیست اختصاص داده شود.

در این پیمان تاریخ که به چارچوب جهانی تنوع زیستی معروف است، حدود ۲۰۰ کشور تعهد دادند که از ۳۰%کره زمین تا سال ۲۰۳۰ محافظت کنند تا طبیعت اجازه شکوفایی پیدا کند.

وزیر محیط زیست انگلستان، ترز کافی، گفت که هدف این جلسه بسیج کرده کمک‌های شخصی برای رسیدن به اهداف نشست COP ۱۵ بود.

کافی در گفتگو با بی بی سی گفت: «به جای این که منتظر بمانیم تا خرابی به بار بیاید و بعد تعمیرش کنیم، اتفاقی که اغلب می‌افتد و می‌تواند بسیار پرهزینه‌تر باشد، بهتر است که همین الان به فکر چاره باشیم.»

با درک نقششان به عنوان محافظان دنیای طبیعی، رهبران جوامع بومی منطقه آمازون نیز با چارلز سوم در کاخ باکینگهام دیدار کردند. یکی از آن‌ها گردنبندی از بذر و دانه به گردن شاه بریتانیا آویزان کرد.

دومینگو پیس، رهبر آمازون، گفت: «ما می‌خواهیم که او واسطه بین مردم ما و کشور‌های دیگر باشد.»

تنوع زیستی در سراسر دنیا در شرایط بحرانی قرار دارد، نیمی از تپه‌های مرجانی ناپدید شده‌اند و دانشمندان می‌گویند که ۷۵ درصد از سطح زمین نابود شده است. بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ جهان ۴۳۷ میلیون هکتار از پوشش درختی خود را از دست داده است.

فعالیت‌های انسانی نقش بزرگی را در این فاجعه ایفا کرده‌اند. در ۲۰۱۹، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که برداشت محصول، قطع درختان، شکار و ماهیگیری در حال از بین بردن کامل حیوانات، گیاهان و موجودات زنده دیگر است.

به گفته کارشناس‌ها، بریتانیا یکی از «بدون طبیعت ترین» کشور‌ها در دنیا است.

هیچ رودخانه‌ای در انگلستان وجود ندارد که عاری از مواد شیمیایی، فاضلاب و سایر آلاینده‌های وارد شده در آبراهه‌ها باشد.

اقدامات دولت برای بهبود محیط زیست انگلستان ناکافی خوانده شده اند. چارلز سوم سال‌های زیادی از عمر خود را صرف انجام اقدامات مختلف برای محافظت از محیط زیست کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته