دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1401 - 09:35
گفتگو/ تهران برگ برنده خود را رو می‌کند

اتحادیه اروپا در تقابل با ایران شکست خواهد خورد

اتحادیه اروپا در تقابل با ایران شکست خواهد خورد
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اتحادیه اروپا شیوه تقابل با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته، اما نتیجه‌ای نخواهد گرفت و شکست خواهد خورد.
کد خبر : 833881

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار آنا، در خصوص تاثیر تحریم‌های متقابل ایران در برار اتحادیه اروپا و انگلیس، گفت: اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر و پس از شکست در جنگ ترکیبی علیه ایران که اغلب کشور‌های اتحادیه اروپا مخصوصا سه کشور تروئیکای اروپا یعنی انگلیس فرانسه و آلمان در آن شرکت داشتند در حال حاضر یک سری تحریم‌های سنگینی علیه ایران اعمال کردند و این تحریم‌ها همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: اتهام‌زنی‌های اتحادیه اروپا علیه ایران و اعزام جاسوسان دارای دو تابعیتی برای جمع‌آوری اطلاعات سری از ایران بخشی از توطئه‌های اتحادیه اروپا است.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: با توجه به اینکه ایران گزینه‌های مناسبی در اختیار دارد، می‌تواند در برابر زیاده خواهی‌های اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا مقابله کند، از این رو ایران بخشی از این گزینه‌ها را استفاده کرد و در آینده هم در برابر هر گونه اقدام اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران با تحریم‌های متقابل جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

هانی‌زاده تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا شیوه تقابل با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته، اما نتیجه‌ای نخواهد گرفت و شکست خواهد خورد.

وی بیان کرد: همچنان که اتحادیه اروپا در جنگ ترکیبی و علیه ایران و در حوادث اخیر ایران شکست خورد و در آینده هم این تحریم‌ها تاثیر چندانی بر ایران نخواهد گذاشت و ایران هم در مقابل گزینه‌ها و برگ‌های برنده‌ای دارد که در زمان مناسب خود استفاده خواهد کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در مورد آینده مذاکرات لغو تحریم‌ها با توجه به رویکرد خصمانه غرب، گفت: گزارشاتی که دریافت شده نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که شیوه تهاجمی نسبت به ایران کارآیی نخواهد داشت.

هانی‌زاده افزود: اخیراً هم آقای فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق پس از سفر شش روزه به آمریکا و گفتگو با بلینکن، همتای آمریکایی خود، پیام‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها آمادگی دارند تا به برجام باز کردند و در چارچوب برجام یک گفتمان غیر مستقیم با ایران داشته باشند.

وی اظهار کرد: همچنین سفر اخیر مقامات پادشاهی عمان و قطر به ایران نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها پس از شکست در شیوه‌های تهاجمی، در حال حاضر سیگنال‌های مثبتی برای جمهوری اسلامی ایران ارسال می‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها باید گام عملی بردارند و قبل از هرگونه مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با ایران، تحریم‌ها را لغو کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته