دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1401 - 08:47
تحلیل جالب فیبا از بازی ایران با ژاپن

درخشش عجیب سامورایی‌ها در دیدار با شاگردان ارمغانی

درخشش عجیب سامورایی‌ها در دیدار با شاگردان ارمغانی
تیم ملی بسکتبال ژاپن در دیدار با ایران یک روز فوق‌العاده را سپری کرد.
کد خبر : 833857

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، طرفداران بسکتبال آسیا قبلاً شاهد چنین عملکردی در جام FIBA ​​آسیا ۲۰۲۲ بودند که در آن بیست و هفت پرتاب ۳ امتیازی را در سوریه با درصد ۵۱.۹ درصد انجام دادند که در مجموع ۱۱۷ امتیاز به دست آمد.  

با این حال، احتمالاً تعداد کمی انتظار داشتند که در پنجره ۶ مسابقات مقدماتی جام جهانی بسکتبال فیبا ۲۰۲۳، شاهد چنین چیزی باشند، به خصوص در مقابل تیمی مانند ایران که برای نزدیک شدن به جایگاه بالاتر مقدماتی جام جهانی به پیروزی در آن نیاز داشت.

*در اینجا نگاهی می‌اندازیم به تعدادی از اعداد شگفت‌انگیز این پیروزی:

*بیشترین پرتاب 3 امتیازی در یک بازی توسط ژاپن در یک بازی مقدماتی جام‌جهانی

*بیشترین امتیاز کسب شده در یک بازی توسط ژاپن در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۳ آسیا(۹۶ امتیاز)

*ژاپن در جدول امتیازات به رکورد ۱۰۰ نرسید، اما ۹۶ امتیاز زیادی است، البته این بیشترین امتیازی نیست که ژاپن تا به حال در یک بازی مقدماتی جام جهانی به ثمر رسانده است، زیرا آن‌ها در چرخه انتخابی هم در ۲۰۱۹ چند بار از رکورد ۱۰۰ امتیاز عبور کردند، اما با این وجود این ۹۶ امتیاز بیشترین رکوردی است که آن‌ها در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۳ به ثمر رسانده‌اند.

*بزرگترین بُرد مقابل ایران در مقدماتی جام جهانی توسط هر تیمی(۳۵ امتیاز)

ایران مدت‌هاست که یکی از بهترین تیم‌های آسیا بوده و کمتر تیمی برای شکست دادن آن وجود نداشت. از میان ۹ باخت آن‌ها در ۲ دوره مقدماتی جام جهانی، هیچ یک از بُرد‌های اخیر ژاپن در اینجا با اختلافی زیاد نبوده است.  

*بازیکنانی که حداقل ۲۰ امتیاز برای ژاپن در یک بازی مقدماتی جام‌جهانی کسب کرده‌اند.

رن همچنین یکی از ۸ بازیکنی است که در هر 2 دوره مقدماتی جام جهانی حداقل ۲۰ امتیاز در یک بازی برای ژاپن به دست آورده‌اند.البته این لیست شامل دیگر بازیکنان این کشور هم می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته