بزرگراه امام علی (ع) به شهید نجفی رستگار متصل شد
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران از افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی همزمان با سی و پنجمین پویش امید و افتخار خبر داد و گفت: یکی دیگر از پروژههایی که شنبه -ششم اسفندماه -به بهرهبرداری میرسد، اتصال بزرگراه امام علی (ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار است.
محمدخانی با اشاره به بهرهبرداری از پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی و مسیرهای دسترسی تقاطع بزرگراههای امام علی (ع) و بزرگراه شهید نجفی رستگار در سی و پنجمین پویش امید و افتخار، اظهار کرد: این پویش -شنبه ششم اسفندماه- با حضور شهردار تهران به بهرهبرداری خواهد رسید.
سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه با آغاز دوره ششم مدیریت شهری پایتخت و تلاش برای تکمیل گردشهای ترافیکی تقاطعات موجود، تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام علی (ع) نیز در مسیر اجرای تمهیدات در حوزه عمرانی قرار گرفت، یادآور شد: تکمیل کندروهای این بزرگراه در بخش های فاقد معارض و احداث مسیرهای دسترسی مورد نیاز از خردادماه سال جاری در دستور کار قرار گرفت.
وی همچنین تصریح کرد: تکمیل مسیرهای تقاطع بزرگراههای امام علی (ع) و شهید نجفی رستگار، ضمن اتصال طولانی ترین بزرگراه شمالی- جنوبی شهر تهران به محور کمربندی شرقی- غربی پایتخت (بزرگراه آزادگان)، نقش مؤثری در هدایت و توزیع متناسب بار ترافیکی خواهد داشت.
محمدخانی با اعلام اینکه بر اساس بررسی های فنی صورت گرفته، این گشایش ترافیکی کاهش ۱۷ کیلومتری طول سفرهای درون شهری را در پی دارد، خاطرنشان کرد: بخشهای مختلف این پروژه شامل مسیر کندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار با عرض ۱۰ متر و طول ۲۰۰ متر، رمپ راستگرد شمال به غرب با عرض ۶ متر و طول ۳۳۰ متر، لوپ شرق به جنوب تقاطع با عرض ۹ متر و طول ۳۲۰ متر و روسازی مسیر کندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول هزار متر است.
وی با اشاره به جزئیات پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی گفت: بزرگراه شهید آوینی به دلیل دسترسی به بزرگراه امام علی (ع) و شمال تهران از یک سو و مجاورت با حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و ترافیک عبوری خیابان سلمان فارسی از سوی دیگر، همواره با تقاضای ترافیکی قابل توجهی مواجه بوده و این در حالیست که عملکرد نه چندان مناسب دور برگردانهای همسطح به ویژه در محدوده تقاطع خیابان سلمان فارسی زمینه ساز تداخل جریان های عبوری و وقوع تصادفات خطرناک می شد.
انتهای پیام/