دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1401 - 13:24
ماجرای خداحافظی جنجالی و اجباری از تیم ملی اسپانیا

چرا به سرخیو راموس نظیر مسی، مودریچ و پپه مجال داده نشد؟

چرا به سرخیو راموس نظیر مسی، مودریچ و پپه مجال داده نشد؟
سرخیو راموس هرچند مدافع میانی پابه سن گذاشته است، اما تصور می‌کند هنوز کارایی بالایی در فوتبال حرفه‌ای دارد و نظیر لیونل مسی، لوکا مودریچ و پپه، باید به او امکان حضور در تیم ملی داده می‌شد.
کد خبر : 833786

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، یکی از اتفاقات تلخ در زندگی بازیکنان، آن زمانی است که می خواهند از فوتبال یا یک تیم، خداحافظی کنند. همیشه این ماجرا به شکل ناراحت کننده ای رخ داده است.به هر حال از آنجایی که «عمر» ورزشی بازیکن، محدود به  چند سال است، به لحاظ جبری، دیر یا زود «روز وداع» سرانجام برایش از راه می رسد.
فوتبالیست می بیند به سن و سال بالایی رسیده که دیگر توانایی و شادابی جوانی را ندارد. پس کنار می رود تا «جا» را برای «جوان ترها» بازکند.

این اتفاق که با تصمیمی شخصی و در نهایت آزادی، به دور از فشار و زور، معمولا رخ می دهد.اما گاهی هم اتفاق می افتد که بازیکن، مجبور می شود تحت فشار و چیزهای که تحت کنترلش نیست، وداع کند.با این توضیح فکر می کنید تصمیم «سرخیو راموس» برای کناره گیری از تیم ملی اسپانیا به خواست خودش یا تحت تاثیر عوامل دیگر بود؟
چرا به سرخیو راموس نظیر مسی، مودریچ و پپه مجال داده نشد؟

*وداعی به واقع ناگوار

شامگاه پنجشنبه خبری مثل بمب فوتبال اسپانیا را تحت تاثیر قرارداد. راموس که با 180 بازی ملی، رکورد باورنکردنی حضور در «لاروخا» را دراختیار دارد، با انتشار بیانیه ایی خشمگینانه و  بحث انگیز در 36 سالگی با حضور در  تیم اسپانیا وداع کرد.
او در متنی که در فضای مجازی منتشرشد، اظهارکرد در تماس گرفته شده از طرف «لوئیس دلافوئنته» سرمربی جدید ماتادورها، وقتی فهمید حتی اگر در اوج آمادگی هم باشد، جایی در تیم آینده اسپانیا نخواهد داشت، چنین تصمیمی اتخاذ کرد.

مدافع اسبق رئال مادرید و کنونی پاری سن ژرمن گفت: «زمان خداحافظی با تیم ملی عاقبت فرارسید. وداع با لاروخای دوست داشتنی و هیجان انگیز. امروز صبح سرمربی تیم ملی با من تماس گرفت. او گفت فارغ از اینکه چه عملکردی داشته باشم، روی حضورم حساب نمی کند. پس در نهایت تاسف اعلام می کنم این، به منزله پایان دوران حضورم در تیم ملی است. البته امیدوار بودم همچنان ادامه یابد. به این شکل دوران حضورم در تیم ملی با طعم تلخی برایم به پایان می رسد.

در نهایت فروتنی، اعتقاد دارم بازی های ملی یک بازیکن، باید با تصمیم شخصی او یا عملکرد ضعیفش در تیم به پایان رسد. نه به خاطر سن یا دلایلی مشابه. زیرا جوان بودن یا چند سال بیشتر سن داشتن به خودی خود، امتیاز یا ضعف نیست. این یک ویژگی گذراست که لزوما ارتباطی هم به عملکرد یا توان ندارد. از این جهت  مسی، مودریچ و پپه را با حسرت و ستایش نگاه می کنم.
هرچند ناراحتم، با این حال سرم را بالا نگه می دارم. به خاطر آن همه سال های درخشان از همه شما و حمایت هایتان سپاسگزارم. من با خاطراتی ماندگار از افتخارات، جام های که کسب کردیم و در کنار هم جشن گرفتیم، همینطور با غرور و افتخار بی پایان به عنوان بازیکن تیم اسپانیا و کسی که بیشترین تعداد بازی های ملی را دارد، خداحافظی می کنم. از همه شما که به من ایمان داشتید، از صمیم قلب تشکر می کنم.»

چرا به سرخیو راموس نظیر مسی، مودریچ و پپه مجال داده نشد؟

*واکنش رسانه ها 

در پی انتشار این بیانیه رسانه های اسپانیا به سرعت به تصمیم بازیکن کهنه کار واکنش نشان دادند.روزنامه آس در مقاله ای تحت عنوان «شلیک راموس به دلافوئنته» نوشت:با متنی بلند و انتقادی، راموس به دلافوئنته پس از شنیدن این خبر که دیگر جایی در تیم آینده ندارد، شلیک کرد. او به 16 سال حضور افتخارآمیز به این شکل خاتمه داد. راموسی که در 26 مارس 2005 در بازی دوستانه با چین تحت هدایت لوئیس آراگونس برای اولین بار روی نیمکت تیم ملی نشست. همان چهره ای که همراه با لاروخا لحظات بزرگی تجربه کرده که بی شمار بوده اند. از گلش به دانمارک در سال 2007 در مصافی که از نظر بسیاری آغاز دوران تیکی تاکای نوین اسپانیا بود تا قهرمانی اروپا و و جهان و در نهایت  52 بار بستن بازوبند تیم ملی.

مارکا، دیگر روزنامه مطرح ورزشی عنوان کرد:راموس در گام آخر خجالت نکشید و صریح عنوان کرد از تیم ملی می رود چون به او و عملکردش باوری از سوی سرمربی جدید تیم ملی نبود.ال موندو هم نوشت:یک خداحافظی تلخ دیگر. سرخیو از لاروخا رفت. تماسی صمیمانه با او گرفته شد اما آنچه از طرف سرمربی مد نظر بود، از طرف او بد هضم شد.روزنامه آ.ب.ث هم  در مطلبی ذکرکرد:تکلیف سرخیو برای آینده مشخص شد. او حالا دیگر می داند که به طور قطع در لاروخای بعدی نیست.

چرا به سرخیو راموس نظیر مسی، مودریچ و پپه مجال داده نشد؟

**ناراحتی شدید همسر

از خانواده این بازیکن قدیمی، «پیلار روبیو»، همسرش از شدت ناراحتی شوهرش منفجر شد و در فضای مجازی به این تصمیم واکنش نشان داد.

او با بیان کلماتی از همسرش مثل همیشه حمایت کرد و اقدام سرمربی تیم ملی را در «کنارگذاشتن» راموس را مورد نقد قرارداد.
روبیو گفت: برای من سرخیو راموس، یک فوتبالیست نیست. او در وهله نخست شریک زندگیم، شوهرم ، دوستم و پدر فرزندانم است. اما او همچنین یکی از بهترین بازیکنانی است که فوتبال اسپانیا معرفی کرده است. او نمونه بارز حرفه ای گری، شور ، اشتیاق و تعصب است. 
وی افزود:این پایان، همان چیزی نبود کنه تو همسرم، سزاوارش باشی.اطمینان دارم بازهم به موفقیت های دیگری می رسی، اما قصه تیم ملی برای همیشه ماندگار خواهد ماند. عزیزم از تو تشکر می کنم. تو همیشه برنده ای.

این اظهارات در حالی بیان شد که به نوشته رسانه هایی نظیر اسپورت و مارکا، پیلار روبیو با وجودی که 8 سال از شوهرش بزرگتر است، همیشه حامی «مرد زندگیش» در مراحل مختلف با وجود دغدغه رسیدگی به امور 4 فرزند بوده است.
همین رسانه ها عنوان کردند وقتی در سال 2021 راموس مورد بی مهری رئال مادرید برای تمدید قراردادش قرارگرفت، پیلار ، تمام سختی های سفر به پاریس و اقامت در پایتخت فرانسه را پذیرفت تا همسرش بتواند در پاری سن ژرمن همچنان در سطحی بالا به فوتبال حرفه ای ادامه دهد.

چرا به سرخیو راموس نظیر مسی، مودریچ و پپه مجال داده نشد؟

**انتظاری که راموس داشت

راموس که اکنون به آخر خط در تیم ملی رسیده، همانگونه که در بیانیه اش عنوان کرد، سرمربی جدید اسپانیا را مورد انتقاد قرار می دهد.
او در واقع پرسید چرا چهره های مسن معروفی از دنیای فوتبال می توانند همچنان در خدمت تیم کشور خود باشند اما خود چنین اجازه ای را دیگر ندارد. لژیونر سن ژرمن از این رو ابتدا به نمونه ایی مثل «لیونل مسی» اشاره می کند.

به باورش، سرمربی تیم ملی آرژانتین به مسی 35 ساله اعتماد کرد و نتیجه اش را در جام جهانی 2022 با کسب عنوان قهرمانی بازی ها دید.
حتی بعد از رسیدن به این افتخار، «اسکالونی»، سرمربی آرژانتین «مسی » را ترغیب و تشویق به ادامه حضور در تیم کشورش کند.
بازیکن سابق رئال، حتی از «لوکا مودریچ» هافبک 37 ساله و کاپیتان تیم ملی کرواسی که هم تیمی سابقش نیز است، در بیانیه خود نام برد.
او گفت « زلاتکو دالیچ»، سرمربی تیم کرواسی همچنان به کارایی هافبک پا به سن گذاشته اعتقادداشته که از مرد میانه میدان مادریدی ها، خواست حداقل تا جام ملت های 2024 بماند.

و سومین موردی که راموس به آن اشاره داشت، «پپه» مدافع 39 ساله تیم ملی پرتغال و باشگاه پورتو بود که همچنان برای ادامه حضور در تیم کشورش بی تابی می کند و از سوی کادر فنی جدید مورد پذیرش واقع  می شود. البته در این مورد بحث انگیز،  فدراسیون فوتبال اسپانیا معتقد است راموس بیش از حد با موضوع احساسی برخوردکرده است.

طبق نوشته سایت لاونگوردیا، برخی مقام های فدراسیون، حملات بازیکن با سابقه به دلافوئنته را غیر منطقی تلقی کردند و دلیل آورده اند که هر مربی، برای خود سیستم خاصی دارد که باید به آن احترام گذاشته شود.
این رسانه می افزاید سران فدراسیون می گویند اگر به مسی، مودریچ و پپه در تیم های ملی آرژانتین، کرواسی و پرتغال همچنان امکان حضور با وجود سن و سال بالا داده می شود، به طور کامل به برنامه و اهداف مربی آن تیم ها مربوط می شود. پس احترام به تصمیم سرمربی جدید لاروخا برای تحقق پروژه ایی جدید، ضروری است.
چرا به سرخیو راموس نظیر مسی، مودریچ و پپه مجال داده نشد؟

** خط پایان
راموس که به زعم خود و همسرش، پایان حضور تلخی در «لاروخا» داشته، در دوران حضورش در تیم ملی، 180 مرتبه به میدان رفت و 23 گل زد.
آخرین بازی او در 31 مارس 2021 در سویا برابر کوزوو از مرحله مقدماتی جام جهانی قطر بود که پس از آن توسط انریکه، سرمربی پیشین دیگر به تیم ملی فراخوانده نشد.

او در نخستین سال حضورش در پاری سن ژرمن مصدوم شد. از شرایط ایده ال فاصله گرفت و در نتیجه دیگر به تیم ملی اسپانیا که با آن قهرمانی جهان در سال 2010 و فتح دو یورو 2008 و 2012 را کسب کرده بود، دعوت نشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته