دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1401 - 11:29
رئیس‌جمهور:

افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه نشان از انسجام ملی است

افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه نشان از انسجام ملی است
رئیس‌جمهور کشورمان گفت: افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه جلوه وحدت و انسجام ملی در کشور است.
کد خبر : 833769

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: امام حسین الگو و باور مشترک همه مسلمان است، امام حسین (ع) نقطه اعتقاد همه مسلمانان است هم شیعه و سنی و هم مسیحی، زرتشتی همه ادیان توحیدی به امام حسین (ع) احترام می‌گذارند، چه زیبا امروز روز پاسدار نام‌گذاری کردند، روز پاسدار را به همه پاسداران تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: امام حسین باور مشترک همه ادیان است به عنوان یک الگوی مجاهد برای مبارزه با ظلم و حتی مسیحیت و زرتشتی‌ها هم به امام حسین علیه‌السلام احترام می‌گذارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این استان و این منطقه شاهد جان‌فشانی‌های نیروهای پاسدار و بسیج و نیروهای مسلح ارتش و سپاه برای امنیت بوده است، افزود: جمع شدن امروز ما در اینجا مرهون پاسداران هستیم و از ارتش و سپاه تشکر می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه وحدت و انسجام ملی در این منطقه بین شیعه و سنی و سایر ادیان ابراهیمی این وحدت و انسجام مثال‌زدنی است، اضافه کرد: این طرح یک طرح ملی است و فقط به دو استان آذربایجان و شرقی ارتباط ندارد بلکه نشان دهنده اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ دریاچه ارومیه است و به عنوان یک طرح زیست محیطی برای همه شهروندان و منطقه بتواند مؤثر باشد.

رئیسی دشمن نمی‌خواهد ما وحدت داشته باشیم و همین مراسم برخلاف خواست دشمن است، اضافه کرد: این جلسه، جلسه‌ای نیست که دشمن بخواهد روحانی، دانشگاهی، پاسدار و ارتشی کنار هم بنشیند در یک طرح زیست محیطی همکاری شأن را جشن بگیرند این خواست دشمن نیست، این طرح، یک طرح ملی است ولو در ارومیه واقع شده است و مربوط فقط به استان آذربایجان غربی و آذربایجان غربی نیست، این طرح به منطقه ارتباط دارد، طرح زیست محیطی که نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران به حفظ دریاچه ارومیه دارد، سرمایه‌گذاری می‌کند همه مسئولان همت دارند افتتاح شود برای همه ساکنان این استان یک حرکت جمعی با همت ملی و همت منطقه‌ای برای احیای دریاچه ارومیه که تأثیرگذار است.

او با بیان اینکه افتتاح این طرح جلوه انسجام و وحدت ملی است، عنوان کرد: ما باید قدردان این همت هم باشیم خداوند را شکر باشیم با همت با پیگیری کار بزرگی را رقم زد.

این خبر تکمیل می‌شود…

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته