دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون عتبات سازمان حج:

هزینه ارز سفر عتبات بیش از ۲۸۵۰۰ تومان است

هزینه ارز سفر عتبات بیش از ۲۸۵۰۰ تومان است
معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش برای ثبت در هزینه سفر عتبات، گفت: ارز پیش بینی شده دولت برای سفر عتبات مقداری بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.
کد خبر : 833674

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به تلاش برای تخصیص ارز مناسب به سفرهای زیارتی اظهار داشت: مقرر شد تا ارز با قیمت مناسبی به سفر عتبات تعلق گیرد که دولت در این رابطه همکاری خوبی داشت و بزودی ارز با قیمت پایین‌تر از نرخ ارز متشکل و آزاد به این سفرها تحقیق می‌یابد.

وی درباره هزینه این ارز تصریح کرد: ابتدا قرار بود ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به این سفرها تعلق گیرد و در روزهای آینده هم این مبلغ در اختیار دفاتر زیارتی قرار گیرد. اما با توجه به هزینه جانبی برای انتقال ‌‌و نوع هزینه‌کرد آن، مبلغ نهایی بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هدف اصلی برای اختصاص ارز پایین‌تر از بازار به سفرهای زیارتی، کاهش هزینه این سفر معنوی و ثبات در قیمت آن است، ادامه داد: در صورت تحقق این امر دیگر هزینه سفر عتبات با گرانی نرخ ارز، حداقل برای یک‌ دوره اعزام افزایش نخواهد یافت و به این ترتیب نه تنها دفاتر زیارتی بلکه زائران هم تا این اندازه نگران هزینه سفر نخواهند بود.

وی با اشاره به زمان تحقق ارز اختصاص یافته به سفرهای زیارتی، خاطر نشان کرد: قرار بود از بهمن‌ماه این ارز به مجریان اعزام زائران به عتبات تعلق گیرد، اما به دلیل مشخص نشدن نحوه تخصیص و اعتباردهی و همچنین توزیع آن همچنان این ارز به دست دفتر زیارتی نرسیده است.

به گزارش آنا، وزیر ارشاد در مراسم تودیع و معارفه رووسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت به گشایش در امور زیارتی اشاره کرده و گفته است که تا پایان سال جاری وضعیت سفرهای زیارتی بهبود می‌یابد و سفر ارزان و آسان عتبات هم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارز سفر عتبات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته