استفاده از فرصت پسابرجام برای توسعه صنایع دستی
به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، اسماعیل قادری فر درمراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بازاریابی سوغات زیارت در مشهد افزود: توسعه بازارهای بین المللی برای محصولات و تولیدات صنایع دستی هنرمندان ایران در کنار سایر سیاست ها و برنامه ها امری مطلوب است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان دراین بخش می تواند به حل مشکل بیکاری و توسعه کسب و کار کمک کند اظهار کرد: هم اکنون پنج میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند که حدود سه میلیون نفر آنان دانشجویان حوزه علوم انسانی و هنر می باشند و در صورت عدم مدیریت صحیح در آینده نزدیک، کشور با سونامی خطر آفرین بیکاری روبرو می شود.
وی گفت: برای توسعه اشتغال و کسب و کار در کشور حوزه هایی مانند صنایع دستی و گردشگری بازار بزرگ و بکری هستند که باید از آن استفاده کرد.
قادریفر افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان و هسته های نوآورانه و حمایت از عرصه های مختلف علوم به ویژه علوم انسانی و هنر از مسائلی است که به طور جدی مورد پیگیری قرار دارد.
وی با بیان اینکه از تمام فعالان و نوآوران عرصه صنایع دستی که طرح ها و ایده های فناورانه داشته باشند حمایت می شود اظهار کرد: ایجاد نخستین مرکز نوآوری میراث فرهنگی و گردشگری در پی انعقاد تفاهم نامه با پژوهشکده میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گامی در این راستاست.
وی گفت: طبق آمار اعلام شده در سال گذشته گردش مالی بازار سوغات در چهار خیابان منتهی به حرم مطهر رضوی در مشهد بیش از پنج هزار میلیارد ریال بوده که شامل سوغات فاقد کیفیت مطلوب می باشد.
وی اظهار کرد: ایجاد ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز، ایجاد کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار از اقداماتی است که با هدف حمایت از فعالان در این بخش انجام می شود.
وی گردشگران خارجی را سفیران و پیام آورانی دانست که در توسعه مراودات در زمینه بازاریابی و بازارسازی در عرصه جهانی و منطقه ای تاثیر بسزایی دارند.
وی توسعه تجارت الکترونیک را برای عرضه و معرفی صنایع دستی به علاقه مندان داخلی و خارجی راهکری نوین و موثر دانست.
دومین نمایشگاه سراسری بازاریابی سوغات زیارتی در مشهد با حضور بیش از 700 قلم کالای صنایع دستی کد گذاری شده از 22 استان کشور مدت دو روز ادامه دارد.
انتهای پیام/