دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1401 - 09:00
در کارنامه صفرزاده کسب مدال آسیایی خالی است

سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری : بحث فروش اسقاطی دوچرخه ها برای تخریب هاشم کندی بود

سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری : بحث فروش اسقاطی دوچرخه ها برای تخریب هاشم کندی بود
سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: در صدد هستیم که بتوانیم از وجود مربیان خارجی در برخی بخش‌های دوچرخه‌سواری بهره‌مند شویم.
کد خبر : 833452

محمود وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون دوچرخه‌سواری اظهار داشت: ما ابتدای امر مننتظریم پروسه‌های اداری تشکیل هیات رییسه و بحث ابلاغ از طرف وزیر انجام شود تا پس از آن نسبت به تشکیل جلسه هیات رییسه و همچنین معرفی دبیر فدراسیون اقدام کنیم. با توجه به اینکه هاشم‌کندی تا پیش از برگزاری انتخابات مسئولیت سرپرستی فدراسیون را عهده‌دار بوده و رییس منتخب مجمع هم بوده بعد از مشخص شدن رییس احکام قبلی باطل و احکام جدید باید از طرف ریاست فدراسیون صادر شود.

**بحث تیم ملی برای ما مهم است

وی افزود: تا هفته آینده این اتفاق رقم می‌خورد و کنار آن نیز بحث کادرفنی، برنامه‌ریزی برای انتخاب نهایی نفرات کادرفنی و همچنین نهایی شدن برنامه‌هایمان برای مسابقات مهم از جمله بازی آسیایی، قهرمانی آسیا و رقابت‌های گزینشی المپیک را نهایی خواهیم کرد. بالاخره بحث تیم ملی برای ما مهم است تا با همکفری بتوانیم بهترین شرایط را در سال آینده برای رکابزنان رقم بزنیم.

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: برنامه‌ریزی برای لیگ و روش برگزاری آن برای سال آینده از دیگر برنامه‌ها و دغدغه‌های ما است تا بتوانیم لیگ را با سازکار جدید برگزار کنیم. در صدد هستیم تعداد روزهای مسابقات بیشتر و از همه مهم‌تر هم اینکه رقابت‌ها تنوع بهتری در تمامی زمینه‌ها و جهات به خود بگیرد. یکی دیگر از راهکاری ما این است که کمیته فنی تشکیل و فراخوان حضور افراد فنی و مدیران فنی باشگاه‌ها جهت برنامه ریزی بهتر تا پایان سال انجام و پس از آن جمع‌بندی و مصوبات نهایی به باشگاه‌ها و همچنین هیات‌های استانی ابلاغ کنیم. هر چه نباشد سال جدید با رویکرد و توسعه بهتری در این رشته گام برداریم و به همین دلیل هم می‌خواهیم نشست‌هایی با بخش‌های اقتصادی تشکیل بدهیم تا بتوانیم به موارد خوبی برسیم.

**به دنبال مربیان خارجی هستیم

وفایی درباره اینکه چه زمانی سرمربی تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در بخش‌های مختلف معرفی می‌شود، گفت: چند نفر گزینه نهایی ما هستند البته شخص جدیدی را نمی‌خواهیم رو کنیم و همین افرادی که فعال هستند و در بخش مربیگری موفق بودند دوباره در کادرفنی استفاده خواهد شد. در تلاش هستیم مربیان خارجی چه بخش آقایان و بانوان در بخش کوهستان و حتی کورسی آقایان به استخدام خودمان در بیاوریم. البته باید ببینیم آیا شرایط آنها با همخوانی دارد یا خیر. 2 یا 3 گزینه خوب از اروپا و آسیا مدنظر ما قرار دارد.

**رییس فدراسیون به اندونزی می‌رود

وی عنوان کرد:رییس فدراسیون قرار شده اواخر این ماه برای شرکت در اجلاس کنفدراسیون آسیا به اندونزی برود و امیدوارم تصمیمات خوبی در این نشست گرفته شود. 

**عطااللهی به کارش مسلط است

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص اینکه چه شخصی به عنوان دبیر این فدراسیون معرفی خواهد شد، اظهار داشت: عطا اللهی هم یکی از گزینه‌های ما برای تصدی گری این پست محسوب می‌شود هر چه باشد دبیری است که کارش را خوب انجام داده و خود او هم گزینه اصلی ما است البته همه چیز منوط به موافقت خودش است و امیدوارم با این پیشنهاد موافقت کند. دبیر کارکشته و کاربلدی هستند و از همه بهتر هم اینکه به کارش مسلط است.

**امیدوارم دوستان در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از برنامه‌های ما حمایت کنند

وفایی درباره اینکه برای بازی‌های آسیایی شانس کسب چند مدال دارند، گفت: برای بازی‌های آسیایی برنامه‌هایی که مدنظر داشتیم را به مسئولان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک داده‌ایم. خوشبختانه برنامه تکمیلی است و امیدوارم از ما حمایت شود تا تمام کمال آن را اجرا کنیم. قطعا با شرایط خوبی به آنجا خواهیم رفت و امیدوارم پیش‌بینی هایی که داشتیم دقیق باشد و به نتایج خوبی برسیم.

**جای مدال آسیایی در کارنامه صفرزاده خالی است

وی درباره آخرین شرایط صفرزاده اظهار داشت: صفرزاده ورزشکار ما است و هیچ محدویتی بین رکابزنان قائل نیستیم اما در این میان هر کسی که تمایل داشته باشد و برای تیم ملی دلش بتپد و در تیم ملی پا بزند برای ما ارزشمند است، البته خود ورزشکار هم باید انگیزه داشته باشد اما باید شرایطش به گونه‌ای باشد که در تیم ملی در خدمتش باشیم. ان شالله بتواند موفقیت بزرگی به دست بیاورد زیرا کسب مدال آسیایی در کارنامه ورزشی او خالی است و امیدوارم این انگیزه را داشته باشد که در کارنامه خودش این مدال هم به آن اضافه کند.

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این سوال که از لحاظ مالی در چه شرایطی قرار دارند، پاسخ داد: ما اعتباراتی داریم و طبق توافقی که با مسئولان وزارت ورزش و همچنین خود فدراسیون داشتیم که رعایت نشده است، البته در دوران سرپرستی به وضعیت گونه‌ای بود که برخی‌ها متصور بودند که این بودجه به ما داده می‌شود شاید در بخش انتخابات هزینه شود که خداراشکر به ما بودجه ای داده نشد. اکنون هم دوستان در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این شرایطی که در آن هستیم را به خوبی آگاه هستند. البته حامیان مالی هم قول‌های خوبی به ما داده‌اند اما چیزی که هست باید نگاه ویژه‌ای به ما در بخش اعتبارات شود.

**فروش دوچرخه‌های اسقاطی صحت ندارد

وفایی در پایان درباره شایعه فروش چند دوچرخه اسقاطی گفت: تعدادی دوچرخه شکسته و از رده خارج برند لوک داشتیم اما فروش دوچرخه‌ها صحت ندارد چون این دوچرخه ها مربوط به سال ۲۰۰۶ است و از رده خارج شده‌اند. این حرف که ما دوچرخه فروخته‌ایم بی‌پایه و برای قبل از انتخابات بود که می‌خواستند هاشم کندی را تخریب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته