دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه علمی کاربردی؛

رشته فنی کسب و کارهای دیجیتالی تصویب شد

رشته فنی کسب و کارهای دیجیتالی تصویب شد
با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه علمی کاربردی برای اولین بار دوره کاردانی فنی کسب و کار‌های دیجیتالی با نگاه به بازاریابی دربستر فناوری‌های نوین در این دانشگاه برگزار می‌شود
کد خبر : 833437

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، علیرضا جمالزاده دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی گفت: گسترش و پیشرفت روزافزون تکنولوژی به خصوص در زمینه دیجیتال و اینترنت، وضعیت کسب و کارها را تغییر داده است، رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب ‌و کارهای جدید، موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت انجام کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده است که انجام بهینه آنها نیازمند نیروی انسانی ماهر و حائز شایستگی های مدنظر است.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی با تأکید بر ضرورت ایجاد اینگونه رشته ها در قالب نظام آموزش‌های علمی کاربردی اضافه کرد: دانش آموختگان این رشته، مهارت‌ها و توانمندی‌هایی چون بازاریابی ویدئویی، بهینه سازی و بازاریابی موتورهای جستجو (SEO/SEM)، بازاریابی شبکه های اجتماعی، شناخت و رعایت قواعد کپی رایت، کار با CMS و خودکارسازی فرآیند بازاریابی را کسب می‌نمایند.

جمالزاده تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته می توانند مشاغلی همچون اپراتور کسب و کارهای دیجیتالی، اپراتور SEO و اپراتور ارزیابی داده های کسب و کار را احراز کنند.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی افزود: این دوره، جزء رشته‌های پر تقاضا بوده و تمامی محتوای آن باتوجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان باتجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب