دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 11:17

سارقان طلافروشی گالیکش در دام پلیس/ متهمان قصد فرار به افغانستان را داشتند

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اعلام خبر دستگیری سارقان طلافروشی گالیکش گفت: سارقان طلافروشی هنگامی که قصد داشتند با رساندن خود به مرزهای شرقی از کشور خارج شوند، دستگیر شدند. یکی از عاملان این سرقت که در درگیری با پلیس به شدت مجروح شده بود، قبل از دستگیری جان خود را از دست داد.
کد خبر : 83340

سرهنگ محمد رضا اکبری در رابطه با سرقت طلافروشی شهرستان گالیکش به خبرنگار آنا گفت: ساعت 20:55 دقیقه 14 اردیبهشت امسال، سرقت مسلحانه‌ای در خیابان امام شهرستان گالیکش استان گلستان به پلیس اعلام شد. برابر با تحقیقات صورت گرفته، سرنشینان خودروی سمند، درحالی که سر و صورت خود را پوشانده بودند با در دست داشتن اسلحه کلاش و کلت کمری اقدام به سرقت از طلافروشی کرده بودند.


تصادف صوری


وی در رابطه با نقشه سرقت مردان نقاب‌دار اعلام کرد: نقشه سرقت آنها به این صورت بود که یکی از سارقان پشت فرمان نشسته و سه سارق دیگر با در دست داشتن اسلحه وارد مغازه شده و سرقت را انجام داده بودند. سارقان برای آنکه فرصت فرار داشته باشند، نقشه دیگری را طراحی کرده بودند. از آنجایی که طلافروشی در خیابان اصلی قرار داشت، چند دقیقه قبل از سرقت زوج جوانی با ایجاد تصادف ساختگی، ترافیک روانی را در خیابان به وجود آورده بودند، آنها با این کار قصد داشتند راه پلیس را مسدود کرده و برای سارقان فرصت فرار را ایجاد کنند.


وی بیان کرد: به دنبال اعلام این خبر، تیمی ویژه‌‌ای از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی استان وارد عمل شده و موضوع سرقت به تمامی واحدهای گشت اعلام شد. درحالی که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت، ماموران گشت شهرستان کلاله خودرو متهمان را شناسایی کرده و دستور ایست دادند.


دو اثر خون در صحنه درگیری


سرهنگ اکبری گفت: سارقان بدون توجه به ایست پلیس به فرار خود ادامه داده و بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد. در این تعقیب و گریز متهمان اقدام به تیراندازی به سمت خودرو پلیس کرده و ماموران نیز متعاقبا تیراندازی کردند. این تعقیب و گریز ادامه داشت اما باتوجه به تاریکی هوا، عاملان این سرقت موفق به فرار شدند.


وی ادامه داد: این درحالی بود که در بازرسی از صحنه تعقیب و گریز متهمان، لکه‌های خونی دیدند که در بررسی‌ها مشخص شد لکه‌ها متعلق به دو نفر است. درنتیجه این فرضیه مطرح شد که دو نفر از عاملان این سرقت مجروح شده و از آنجایی که خونریزی شدید در صحنه وجود داشت، این احتمال مطرح بود که وضعیت جسمی یکی از مجروحان وخیم است.


رئیس پلیس آگاهی استان گلستان اذعان داشت: با فرار متهمان، بلافاصله موضوع به کلیه ایستگاه‌های پلیس سراسر کشور اعلام شد. تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه 20:30 دقیقه شامگاه دیشب، ماموران پلیس سمنان در ایست بازرسی به خودرویی مشکوک شده و دستور ایست را صادر کردند.


دستگیری در ایست بازرسی


وی افزود: هنگامی که ماموران قصد بازرسی صندوق عقب خودروی مورد نظر را داشتند، یکی از سرنشینان خودرو بلافاصله اسلحه‌اش را آماده شلیک کرده که ماموران از این ماجرا با خبر شده و متهمان را خلع سلاح می‌کنند.


سرهنگ اکبری ادامه داد: در بازرسی از خودروی متهمان یک اسلحه کلاش، 130 تیر مربوطه، 54 خشاب، 2 اسلحه کلت کمری، 32 تیر فشنگ، 3 نارنجک، 13 کیلو طلا کشف شد. بدین ترتیب سه سرنشین خودرو که عاملان سرقت طلافروشی گالیکش بودند دستگیر شدند. در بازرسی بدنی از یکی از متهمان، مشخص شد که او از ناحیه دست و پا با شلیک گلوله مجروح شده است که مشخص شد یکی از افرادی است که در عملیات تعقیب و گریز از دست پلیس شهرستان کلاله مورد اصابت تیر قرار گرفته است.


رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: در ادامه بررسی‌ها متهمان اعلام کردند که یکی از سارقان که توسط پلیس مجروح شده بود، ساعاتی پس از فرار فوت می‌کند. آنها جسد همدستاشان را در منطقه‌ای خلوت رها می‌کنند. متهمان بعد از فرار خودروی خود را رها کرده و با خودروی دربستی به سمت تهران می‌روند و دوباره تغییر مسیر داده و قصد داشتند از طریق مشهد خود را به افغانستان برسانند و از آنجا فرار کنند که دستگیر شدند.


وی در پایان افزود: از آنجایی که سرقت در شهرستان گالیکش صورت گرفته است، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی راهی استان سمنان شده تا متهمان را به استان گلستان منتقل کنند. تحقیقات در رابطه با جرایم احتمالی اعضای این باند، کشف جسد همدستشان و همچنین شناسایی زوج جوانی که ایجاد تصادف صوری کرده بودند از سوی کارآگاهان جنایی استان گلستان ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته