دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1401 - 16:04
با تاکید بر لزوم برخورداری از اراده سیاسی؛‌

اولیانوف: برخی طرفین مذاکرات برجام موانع مصنوعی ایجاد می‌کنند

اولیانوف: برخی طرفین مذاکرات برجام موانع مصنوعی ایجاد می‌کنند
رئیس هیئت روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها با اشاره به اراده ایران برای جمع‌بندی گفت‌وگوها، تأکید کرد: برخی از طرفین مذاکرات، با ایجاد مشکلات مصنوعی، مانع رسیدن به توافق نهایی شده‌اند.
کد خبر : 833315

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا،‌ «میخائیل اولیانوف» سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت که امکان رسیدن به توافق نهایی برای از سرگیری اجرای برجام وجود دارد «مشروط بر اینکه همه شرکت کنندگان در مذاکرات وین دارای اراده سیاسی لازم باشند».

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر اینگونه نیست و برخی از شرکت کنندگان موانع مصنوعی ایجاد می کنند.

این دیپلمات ارشد روسیه در پاسخ به سوال کاربری که پرسید آیا منظور او گزارش ادعایی بلومبرگ درباره غنی‌سازی ۸۴‌ درصدی اورانیوم در ایران است، نوشت: «به طور دقیق، غنی سازی ۸۴ درصدی موضوعی نگران کننده است اما طبق ترتیبات فعلی ممنوع نیست».

اولیانوف با بیان اینکه «اگر برجام به طور کامل اجرایی می شد، (غنی‌سازی ۸۴ درصدی) هم ممنوع بود»، توپ را در زمین مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین انداخت و گفت که آن‌ها «باید تصمیم بگیرند که ترجیح‌شان چیست».

دیپلمات روسیه در پاسخ به سوال دیگری درباره متن ادعایی توافق که از سال گذشته روی میز است هم گفت: تا جایی که من می دانم ایران آماده نهایی کردن تصمیم در مورد ازسرگیری اجرای برجام است. مشکل از طرف برخی دیگر از مشارکت‌کنندگان در گفت‌وگوهای وین است.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

ایران  همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته