دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1401 - 16:03
معاون پتروشیمی وزیر نفت:

ایران دغدغه تأمین کاتالیست صنعت پتروشیمی ندارد

ایران دغدغه تأمین کاتالیست صنعت پتروشیمی ندارد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ایران اکنون دغدغه تأمین کاتالیست ندارد، زیرا پژوهشگران ایرانی به سمت داخلی‌سازی آن حرکت کردند و خطر توقف تولید به‌دلیل نبود کاتالیست نیست.
کد خبر : 833309

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های مهم و ارزشمند دولت و وزارت نفت بومی‌سازی نیاز‌های صنعت پتروشیمی است، اظهار کرد: داخلی‌سازی دانش فنی و کاتالیست‌ها سبب رونق تولید، توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود کشور به‌منظور اجرای راهبرد داخلی‌سازی، افزود: براساس سند جامع کاتالیست، راه زیادی تا بومی‌سازی کامل کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی نمانده است.

به گفته معاون پتروشیمی وزیر نفت، خوشبختانه موضوع تحریم صنعت پتروشیمی ایران به‌ویژه در بخش دسترسی به فناوری‌ها، پژوهشگران و متخصصان را به سمتی برده که فناوری‌های متعددی را مانند تولید کاتالیست‌ها کسب کنند.

شاهمیرزایی تصریح کرد: دغدغه تأمین کاتالیست در ایران وجود ندارد، زیرا پژوهشگران ایرانی به سمت داخلی‌سازی آن حرکت کردند و دیگر مجتمعی به دلیل نبود کاتالیست خطر توقف تولید ندارد و حتی ایران صادرکننده کاتالیست هم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با فعال‌سازی دیپلماسی انرژی در حوزه صنعت پتروشیمی، مذاکرات و گفتگو‌های بسیاری با مسئولان و مقام‌های کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها در نقاط مختلف دنیا و مطالعه درباره ظرفیت کشور‌های مختلف انجام شد.

وی همچنین گفت: بعد از چند دور مذاکره و گفتگو با چند کشور از جمله روسیه، فهرستی از محصولات و تجهیزات موردنیاز همسایه شمالی در اختیار ما قرار گرفت و صادرات آن‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته