دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1401 - 13:40
با محکوم کردن تحرکات نظامی آمریکا؛

پوتین: آماده گفتگو با غرب بودیم اما جز ریاکاری چیزی ندیدیم

پوتین: آماده گفتگو با غرب بودیم اما جز ریاکاری چیزی ندیدیم
رئیس جمهور روسیه در آستانه نخستین سالگرد جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش را به ریاکاری در باب مسئله اوکراین متهم کرد.
کد خبر : 833262

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (سه شنبه) در سخنرانی سالانه خود، به مسائلی چون جنگ اوکراین و بحران‌های امنیتی جهان پرداخت.

وی در بخشی از اظهارات خود گفت: روسیه سال‌ها به دنبال گفتگوی سازنده با غرب بود و پیشنهاد یک نظم امنیتی مشترک را که بر مبنای مساوات و برابری استوار باشد، مطرح می‌کرد، اما در جواب، چیزی جز یک واکنش ریاکارانه را که شامل پیشروی ناتو به سمت مرز‌های روسیه و ایجاد چتر موشکی در سراسر اروپا و آسیا می‌شد، دریافت نکرد.

وی اعلام کرد: قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، روسیه هیئتی را به ناتو و آمریکا فرستاد تا درباره تضمین‌های امنیتی صحبت کند، اما آن‌ها از پذیرش این تیم امتناع کردند.

پوتین، آمریکا و متحدانش را به بازی دوگانه در اوکراین مشابه آنچه در یوگوسلاوی، عراق، لیبی و سوریه انجام دادند، متهم کرد.

رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحرکات نظامی آمریکایی‌ها گفت: ایالات متحده تنها کشوری است که تعداد زیادی پایگاه نظامی در اقصی نقاط جهان دارد.

وی تاکید کرد: روسیه با مردم اوکراین نمی‌جنگد چراکه آن‌ها گروگان رژیم کی یف و اربابان غربی اش هستند و از کشورشان به عنوان ابزاری برای درگیری با روسیه استفاده می‌شود.

پوتین در رابطه با عملیات نظامی در اوکراین هم گفت که مرحله به مرحله، روسیه به طور دقیق و جامع آنچه را که پیش رویش قرار دارد، حل و فصل می‌کند.

این سخنرانی در شرایطی ایراد شد که در تاریخ ۵ اسفند، جنگ اوکراین یک ساله می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته