دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان:

جامعه با اتکا به کشور‌های بیگانه بی‌انگیزه و غیرخلاق می‌شود

جامعه با اتکا به کشور‌های بیگانه بی‌انگیزه و غیرخلاق می‌شود
مسعود اکبری‌زاده گفت: درهای توسعه و پیشرفت را اگر روی خود ببندیم و به کشور‌های بیگانه اتکا کنیم جامعه در آینده، بی‌انگیزه و غیرخلاق خواهد بود.
کد خبر : 832920

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زاهدان، مسعود اکبری‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مهدی احمدی‌افشار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸زرهی زاهدان با اشاره به طرح‌های بزرگ دانشگاهی، دانش‌بنیان، طرح کار تحصیل، پرورش میگو و ماهی در چابهار، بسته‌بندی خرما، تولید چای ترش، پرورش بز مورسیا، پرورش مرغ تخم‌گذار، کشاورزی و دامپروری در منطقه تهلاب، راه‌اندازی مدارس سعادت برای دانش آموزان بی‌بضاعت در زابل و بسیاری از امور اقتصادی و حمایتی کارآمد دیگر که منجر به اشتغال‌زایی و کسب مهارت و درآمد برای جوانان می‌شود، اظهار کرد: اگر درهای توسعه و پیشرفت را روی خود ببندیم و به کشور‌های بیگانه اتکا کرده و امیدوار باشیم جامعه در آینده بی‌هدف، بی‌انگیزه و غیرخلاق خواهد بود.

وی افزود: یکی از وظایف دانشگاه آزاد اسلامی این است که جوانانی را تربیت کند که در تراز انقلاب باشند به همین دلیل سال گذشته بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی توسط دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شد و با رویکرد فرهنگی دانشجویان مقرر شد تا به رشته‌های فنی و مهندسی با نگاهی ویژه نظر داشته باشیم؛ بنابراین «طرح کار تحصیل» که مبدع آن دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان است از طرح‌هایی بود که مورد قبول دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه قرار گرفت که در آینده‌ای نه چندان دور امید را بین خانواده‌ها دوچندان خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب شکوهمند اسلامی بوده؛ بنابراین جزء افتخارات آموزشی، فرهنگی و پژوهشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که تاکنون علاوه بر تربیت نیروی جوان و تحصیل‌کرده بسیاری از مدیران این مرزوبوم نیز در همین دانشگاه به تحصیل پرداختند و اکنون در مدیریت کلان کشور سهم به سزایی را به عهده دارند.

اکبری‌زاده اضافه کرد: فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ اقتصادی قابل توصیف است و مفتخریم که این دانشگاه با ارزش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمشیت و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مسیری رو به رشد و تعالی در کمال تخصص و تعهد گام برمی‌دارد.

جامعه با اتکا به کشور‌های بیگانه بی‌انگیزه و غیرخلاق می‌شود

**دانشگاه آزاد اسلامی توانسته درون و برون کشور را تحت تأثیر قرار دهد

امیر سرتیپ دوم مهدی احمدی افشار نیز گفت: بی‌تردید محیط علمی بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی که گسترش آن از مرز‌های ایران اسلامی هم گذشته نیاز به تعریف و تمجید ندارد؛ زیرا دانشگاه توانسته درون و برون کشور را تحت تأثیر قرار دهد و ارزش خود را بدین‌وسیله نمایان کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸زرهی زاهدان ادامه داد: نخبگانی از دل این دانشگاه بیرون آمده‌اند که امروز در صنایع تسلیحاتی این کشور جزء بهترین‌ها هستند. طرح‌های ساماندهی صنایع نظامی می‌تواند در دانشگاه و با همکاری دانشگاه ارتقا پیدا کند و کاملاً مفید واقع شود. دانشگاه آزاد اسلامی همواره در تراز انقلاب همیار و همکار همه نیرو‌های مسلح بوده و با دانش استادان و نخبگان در حفظ کیان ایران اسلامی کمک‌های قابل توجهی کرده است.

احمدی‌افشار بیان کرد: در آینده طرح‌های بزرگی را که در حال تجزیه‌وتحلیل و بررسی دقیق آن هستیم به اجرا خواهیم گذاشت و صدالبته در این زمینه برای تکمیل این طرح‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت تا یاریگرمان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته