دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 09:51

بررسی موضوع خودکشی‌های اخیر تهران با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در جلسه‌ای با حضور برخی اساتید دانشگاهی و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی، موضوعی خودکشی‌های اخیر در تهران و برخی شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر : 83277

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، با توجه به چند حادثه اخیر در تهران و برخی شهرستان‌ها، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت جلسه‌ای را با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت و تنی چند از اساتید دانشگاه‌ها و اساتید حوزه اعصاب و روان تشکیل داد.


در این جلسه ابتدا احمد حاجبی، مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با ارائه آماری از تعداد اقدام به خودکشی در دنیا، کشورهای منطقه و کشور، به توضیح راهکارهای مداخله دستگاه‌های ذیربط در این کشورها پرداخت.


در ادامه این جلسه اساتید دانشگاه و صاحبنظران ضمن انتقاد از نوع پرداختن رسانه‌های رسمی و غیررسمی به این موضوع، به ارائه نقطه نظرات خود در این حوزه و راهکارهای موجود پرداختند.


محورهای بحث در این جلسه، نحوه اطلاع رسانی رسانه‌ها در مواجهه با موارد خودکشی، ایجاد مراکز مشاوره حضوری و غیرحضوری برای کاهش این رفتارها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای رسانه‌ها و نحوه همکاری دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در این حوزه بود که دست اندرکاران حوزه سلامت روان درباره آن به تبادل اطلاعات پرداختند.


بررسی بیشتر و ارائه راهکارهای عملی و اجرایی در این خصوص به نشست‌های آتی موکول شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته