دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

صدای بخش خصوصی شنیده نشد

صدای بخش خصوصی شنیده نشد
شافعی با بیان اینکه دهه اخیر دهه شوک‌های اقتصادی برای کشور بود به ناتوانی اتاق ایران برای رساندن مشکلات بخش خصوصی به مدیران سیاسی و اقتصادی اذعان کرد.
کد خبر : 832708

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در آخرین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به عدم حضور خود در دور بعدی اتاق گفت: هیچگونه فشاری برای عدم کاندیداتوری من وجود نداشت و من این تصمیم را شخصا در اسفند سال ۹۹ گرفتم، اما با توصیه دوستان به وظیفه خود ادامه دادم، زیرا به این نتیجه رسیدم که نمی‌توانم صدا و نماینده بخش خصوصی باشم.

وی ادامه داد: من و همکارانم در این سال‌ها سعی کردیم مشکلات بخش خصوصی را به حاکمیت و دولت برسانیم و آن‌ها را از اتخاذ تصمیم‌های غلط برای بخش خصوصی کشور و انجام ریسک‌های بی مورد بر حذر داریم، اما متاسفانه نتوانستیم.

شافعی ادامه داد: دهه گذشته را باید دهه شوک اقتصادی دانست؛ برجام، تحریم، حذف نفت ایران از بازار بین المللی، خروج نیروی انسانی توانمند، توقف سرمایه گذاری و آخرین آن که شوک ارزی است همه سبب شده که امروز اقتصاد ایران در آستانه حذف از اقتصاد جهانی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ما با این شرایط سعی کردیم وظیفه خود که همان مشاوره به روسای قوا است را انجام دهیم، اما نتوانستیم نقش تاثیرگذاری داشته باشیم. اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی در مجامع زیادی حضور دارد، اما فقط یک حق رای دارد و در بیشتر مواقع حتی از اتاق نظرخواهی نمیشد.

وی در پایان گفت: با وجود این شرایط تصمیم گرفتم از حضور در دور بعدی خودداری کنم و امیدوارم همکاران من حضور قوی در انتخابات پیش روی اتاق بازرگانی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته