دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1401 - 00:06
درخواست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از چین؛

برای پایان دادن به جنگ با اوکراین به مسکو فشار بیاورید

برای پایان دادن به جنگ با اوکراین به مسکو فشار بیاورید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با دیپلمات ارشد چین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، خواستار فشار پکن بر مسکو برای پایان دادن به جنگ اوکراین شد.
کد خبر : 832629

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «جوزپ بورل» شامگاه شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: با «وانگ یی» درباره روابط اتحادیه اروپا و چین گفت‌وگو کردم. ما بر لزوم مشارکت و تعامل در موضوعات مورد علاقه مشترک، از جمله مواردی که در مورد آنها اختلاف نظر داریم، توافق کردیم.

وی با بیان اینکه در این دیدار، موضع اتحادیه اروپا را در مورد جنگ اوکراین مورد تاکید قرار داده است افزود: نیاز چین به تعامل با روسیه برای پایان دادن به جنگ را انتقال دادم.

«وانگ یی» پیشتر گفته بود که پکن آماده است به جامعه بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی به منظور برون‌رفت از بحران اوکراین کمک کند.

وی در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که این کشور در سالگرد جنگ اوکراین، طرح ابتکار صلح میان مسکو و کی‌یف را رونمایی خواهد کرد.

این دیپلمات چینی بیان کرد که طرح یادشده بر لزوم حفظ اصول حاکمیت، تمامیت ارضی و منشور سازمان ملل تاکید کرده اما باید به منافع امنیتی مشروع روسیه احترام گذاشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته