دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 09:51

اصلاحیه طرح سنجش و پذیرش دانشجو به کمیسیون آموزش ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اصلاحیه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها را به منظور شفافیت بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع دادند.
کد خبر : 83258

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مجلس در جلسه علنی امروز وارد بررسی جزئیات این طرح شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند. نمایندگان پیشنهادهایی به رأی گذاشتند اما این پیشنهادها نتوانست اکثریت آرا را کسب کند.


پس از آن جزئیات ماده واحده این طرح برای بار دوم به رأی گذاشته شد، که با 111 رأی موافق (یک رأی کمتر از حد نصاب) این ماده واحده را تصویب نکردند در نهایت این طرح برای شفافیت بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع شد.


نحوه به‌کارگیری سابقه تحصیلی و همچنین میزان تحصیل آن در آزمون سراسری مواردی بودند که وکلای ملت درباره آن دغدغه‌ داشتند.


محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، پس از ارجاع این طرح به کمیسیون آموزش گفت: به اصلاحات ویرایشی این طرح توجه شود. کسانی که پشت کنکور هستند نگرانی جدی از امتحانات سراسری دارند. طراح، آزمون و مصحح آن باید مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: کسانی که کنکور دارند نگران هستند که اگر از معدل گذشته باشیم چطور می‌توانیم این مسئله را جبران کنیم. در طرح آمده است آموزش و پرورش تمهیدات لازم را برای جبران سوابق تحصیلی را فراهم کند که این مسئله باید شفاف‌تر در طرح قید شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته