دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1401 - 08:30
آنا گزارش می دهد

وضعیت متفاوت غایبان اولین مرحله انتخابی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی؛ فرصت دوباره به محمدیان

وضعیت متفاوت غایبان اولین مرحله انتخابی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی؛ فرصت دوباره به محمدیان
از بین غایبان مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی، اینطور که پیداست به اغلب آن‌ها فرصت دوباره‌ای داده خواهد شد.
کد خبر : 832539

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سال گذشته غیبت در مسابقات قهرمان کشوری بدون قبول هیچ عذر و بهانه‌ای به قیمت حذف از چرخه سال ۲۰۲۲ برای غایبان تمام شد.

حتی آن‌هایی که در مرحله اول شرکت کرده و بعد از باخت، به کار خود در گروه شانس مجدد ادامه ندادند هم با تنبیه سختی مواجه شده و فرصت را برای یک سال ازدست دادند، امسال، اما ظاهرا برخورد ملایم‌تری قرار است با غایبان صورت بگیرد.

امیرحسین فیروزپور کشتی‌گیری که در مسابقات قهرمان کشوری روی تشک نرفت، عذر پزشکی‎‌اش پذیرفته شده و نامش در تیم اعزامی به دومین مسابقه رنکینگ‌دار مصر هم قرار گرفته، بنابراین او مشکلی برای ورود به چرخه را نخواهد داشت و درواقع کشتی‌هایش در بندر اسکندریه مصر به نوعی ورود به چرخه است، کشتی‌گیری که در یک سال اخیر بیشترین فرصت به او داده شده و در میدان‌های بین‌المللی نسبتا زیادی محک خورده است.

شیروان (یدالله) محبی هم مشکلی برای ورود به چرخه ندارد. او در کشتی با امیررضا معصومی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی دچار آسیب‌دیدگی شد و پایش را جراحی کرد. عذر او هم که پایش را زیر نظر دکتر کیهانی پزشک معتمد فدراسیون کشتی جراحی کرده، برای غیبت در مسابقات کشوری موجه است و می‌تواند در جام تختی کشتی بگیرد.

محمدحسین محمدیان، اما سرشناس‌ترین غایب مسابقات کشوری بود که با ارائه مجوز پزشکی در این رقابت‌ها روی تشک نرفت و به نظر می‌رسید پس از این دیگر به او مجوز شرکت در چرخه داده نشود، با این حال او هم مجوز حضور در انتخابی جام تختی را پیدا خواهد کرد و برای آنکه بتواند سهمیه جام تختی که احتمالا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود را دریافت کند، باید اسفند ماه در سنندج که میزبان انتخابی کشتی آزاد جام تختی است، کشتی بگیرد.

اما از بین غایبان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور، رامین طاهری باید به فدراسیون کشتی نامه بزند تا احتمالا به او سهمیه حضور در جام تختی داده شود. عضو تیم ملی فرنگی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو، در مسابقات کشور‌های اسلامی ۲۰۲۲ آسیب دید و مجبور به جراحی شد، بنابراین غیبتش در مسابقات کشوری موجه است.

او البته همچنان در دوراهی کشتی گرفتن و خداحافظی مانده، درحالیکه حمید باوفا به اردوی تیم ملی جوانان دعوتش کرد تا به کادرفنی این تیم اضافه شود، در اردوی آماده‌سازی اول جوانان که در اهواز برگزار شد شرکت کرد، اما به نظر می‌خواهد یک بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی و کسب مدال جهانی امتحان کند.

حسین اسدی و کاووسی هم به دلیل مصدومیت در مسابقات کشوری کشتی نگرفتند و به نظر می‌رسد به آن‌ها هم سهمیه جام تختی داده شود.

اما حسین نوری؛ فرنگی‌کاری که در مسابقات کشوری کشتی گرفت، اما بعد از آنکه مغلوب حریف جوان و کم نام و نشانش شد، در اقدامی احساسی با بوسیدن تشک، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

نوری بلافاصله از این اقدام پشیمان شد و حالا به دنبال سهمیه جام تختی است که بعید به نظر می‌رسد به او دیگر سهمیه‌ای داده شود. نوری که نماینده ایران در اولین مسابقه گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود، مدال برنز جهان را هم در کارنامه دارد، اما می‌خواهد به کشتی ادامه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته