دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

قیمت بلیت‌ کنسرت‌های موسیقی فجر چقدر است؟

قیمت بلیت‌ کنسرت‌های موسیقی فجر چقدر است؟
در حالی که مقدمات برپایی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر فراهم و جدول اجراها در بخش‌های مختلف منتشر شده است، یکی از سوالات مخاطبان قیمت بلیت‌های جشنواره است که نسبت به تورم چه شرایطی خواهد داشت.
کد خبر : 832286

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری آنا، زهره سعیدی_سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر امسال در حالی از بیست و هشتم بهمن ماه به دبیری بهزاد عبدی برگزار می‌شود که جدول اجراهای جشنواره ساعتی پیش منتشر و سایت خرید بلیت قرار است تا عصر باز شود.

مدیران جشنواره امروز در نشست خبری اعلام کردند که بلیت فروشی جشنواره امسال قرار نیست از طریق یک سایت صورت بگیرد، بلکه قرار است در سایت تهیه کننده‌های مختلف خوانندگان و گروه‌ها قرار بگیرد و مردم از این طریق بلیت‌ها را تهیه  کنند  که باید دید چنین آزمون و خطایی امسال چه برایندی برای فروش بلیت‌ها خواهد داشت.

** بلیت فروشی چطور و چگونه

در ارتباط با بلیت فروشی جشنواره نیز باید گفت که مدیران اعلام کردند ، سایت‌ها برای خرید بلیت از سوی مردم و علاقه مندان عصر امروز چهارشنبه، بیست و ششم بهمن ماه باز خواهد شد. نکته دیگر که همیشه برای مردم جای سوال دارد این است که قیمت بلیت‌های جشنواره به چه صورت خواهد بود که مدیران در نشست خبری درباره آن صحبتی نکردند.

** قیمت بلیت‌ها از ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان

محمد اله یاری در حاشیه نشست خبری امروز به خبرنگار آنا در این رابطه توضیح داد که بنایش این بوده تا مردم بتوانند در جشنواره شرکت کردند به همین دلیل تصمیم نداشتند که بلیت‌ها براساس تورم قیمتشان بالا برود مثلا قیمت بلیت‌های موسیقی پاپ از ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و موسیقی کلاسیک از ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود، که تصورشان این است که مبالغ بیش از این نباشد.

** با بازار سیاه بلیت فروشی چه میشود کرد

یکی از مسائلی که در زمینه بلیت فروشی هر ساله حاشیه ایجاد می‌کند، بازار سیاهی است که یک عده دلال برای فروش بلیت‌ها تا مبالغی بیش از یک میلیون تومان به راه می‌اندازند. اله یاری در این رابطه هم به آنا توضیح داد که مکاتباتی با سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت اقتصاد در این رابطه داشته‌اند و چون بلیت کنسرت جزو کالاهای دسته سوم و چهارم محسوب می‌شود، جزو کالاهای اساسی مردم نیست، ممکن است این مبالغ گاهی به گرانی بکشد اما قابل شکایت طبیعی از سازمان تعزیرات است.

وی در این باره می‌افزاد: ما با تهیه کننده‌ها گفت‌وگو کردیم تا قیمت‌های بلیت جشنواره در توان مردم باشد و نرخ‌ها عادلانه صورت بگیرد با وجود اینکه خود تهیه کننده‌ها در این راستا مسئله دارند که همه چیز گران می‌شود الا نرخ بلیت! اما چون می‌دانیم که مردم توان خرید بلیت بالاتر را ندارند با آنها مذاکره می‌کنیم. حتی برنامه داریم برای کسانی که علاقه مند حضور در جشنواره هستند اما توان مالی پایینی دارند، بلیت‌های اهدایی همچون بلیت‌های مدعو به آنها بدهیم که در اختیارشان قرار بگیرد.

بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در سالن‌های کنسرت تهران ، تالار وحدت ، کوشک هنر، فرهنگسرای نیاوران و ارسباران از بیست و هشتم بهمن ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته