دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1401 - 11:16
مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی

پورسلمان بدون رقیب رئیس شد/ درگیری لفظی عجیب قبل از انتخابات

پورسلمان بدون رقیب رئیس شد  درگیری لفظی عجیب قبل از انتخابات
تنها کاندیدای انتخابات فدراسیون شمشیربازی با 50 رای کسب شده به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد.
کد خبر : 832170

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی امروز از ساعت 10 صبح در آکادمی ملی المپیک و با ریاست محمدرضا پولادگر معاون وزیر ورزش آغاز شد. همچنین آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز در این مجمع حضور داشتند.

* پس از قرائت دستور جلسه مجمع امروز پولادگر از فضل الله باقرزاده دعوت کرد تا در کنار او حضور داشته باشد که این درخواست با موافقت ریاست سابق فدراسیون شمشیربازی همراه شد.

*پیش از آغاز مجمع انتخابات فدراسیون شمشیربازی علی یعقوبیان رئیس هیات شمشیربازی خراسان رضوی پس از مواجهه با خبرنگارانی که به این مجمع دعوت شده بودند در مقابل اعضای مجمع با یکی از خبرنگاران خانم درگیری لفظی پیدا کرد. وی که نسبت به یکی از اخبار منتشر در این خبرگزاری انتقاد داشت به جای ارائه توضیح در خصوص ناراحتی خود به تهمت و افترا نسبت به این خبرنگار پرداخت. وی در حضور بسیاری از اعضا، خبرنگار را متهم به دریافت پول برای انتشار یک خبر کرد و با فریاد کشیدن بر سر این خبرنگار قصد بر هم زدن جو انتخابات را داشت که با ورود محسن وحدانی،دبیر فدراسیون این مسئله خاتمه یافت. 

* علیرضا پورسلمان، تنها کاندیدای ریاست فدراسیون شمشیربازی به مدت ۵ دقیقه فرصت داشت تا برنامه‌های مدنظرش را تشریح کند.در برنامه‌های انتخاباتی پورسلمان، او مدعی شد که بودجه ۲۰ میلیارد تومانی برای تجهیزات و ساخت‌وساز در تهران برای این فدراسیون در نظر گرفته شده و همچنین وزیر ورزش و جوانان قول اعطای ۳۵۰۰ متر مربع زمین به فدراسیون شمشیربازی در ورزشگاه آزادی را داده است.

*در پایان شمارش آرا و از مجموع ۵۰ رای ماخوذه، علیرضا پورسلمان با کسب ۵۰ رای و اکثریت مطلق آرا به عنوان رئیس جدید فدراسیون شمشیربازی طی ۴ سال آتی انتخاب شد.
پورسلمان بدون رقیب رئیس شد/ درگیری لفظی عجیب قبل از انتخابات

* رونمایی از فناوری جدید شمارش آرا در مجمع فدراسیون شمشیربازی

با استفاده از این فناوری شمارش آرای مجمع فدراسیون شمشیربازی به صورت دیجیتال شمرده می‌شود و همانند گذشته از تابلو وایت برد خبری نبود.

* بعد از انتخاب رئیس فدراسیون نوبت به رای گیری برای هیات رئیسه رسید که نفرات زیر انتخاب شدند:
نایب رییس اول: فضل الله باقرزاده
نایب رییس دوم: شیرین رضایی

کارشناس خبره: علی محمد عزیزی
کارشناس خبره: مریم نیک طبع
خزانه دار: توحیده فولادی

* محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش هنگام شمارش آرای هیات رییسه مجمع را ترک کرد.

*باقرزاده بعد از انتخابات هیات رئیسه گفت: از تمام شما ممنونم. یک جامعه خوب و بی حاشیه اینجا حضور دارند. ما اوایل این کار ۵۰ میلیون بودجه داشتیم ولی الان اگر آقای پورسلمان در لوزان حضور پیدا کنند او را نشان می‌دهند و سکان فدراسیون به شخصی رسیده که کاملا از این رشته آگاهی دارد.وفاق و دوستی‌ها امیدوارم حفظ شود، در خدمت فدراسیون هستم. جامعه خوبی داریم و با درایت آقای پورسلمان به آن نگاهی که کمیته و وزارت ورزش دارند خواهیم رسید و برای حسن ختام یک دست به افتخار موفقیت شمشیربازی می‌زنیم.

*مناف هاشمی در جمع اعضای مجمع انتخابات فدراسیون شمشیربازی، اظهار داشت: از کسانی که در طول سال‌های گذشته در این فدراسیون تلاش کردند از جمله آقای باقرزاده قدردانی می‌کنم. به علیرضا پورسلمان هم تبریک می‌گویم‌.کمتر این تعداد رای را برای انتخاب رییس فدراسیون شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به توقعی که از این رشته پر مدال است، همه گونه حمایتی را خواهیم داشت. پورسلمان در جلسات فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های آسیایی چند قول دادند و ما توقع سه مدال در انفرادی و تیمی از این رشته داریم که مقدمه ای برای المپیک فرانسه است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: شاید شمشیربازی در بحث امکانات و تجهیزات در سطح رقبا نباشد اما وزارت و کمیته و از آن مهم‌تر بخش خصوصی از این رشته حمایت می‌کنند. در المپیک ریو شاهد تلاش فخری و عابدینی بودم و به مدال نزدیک بودیم. این نشان می‌دهد می‌توانیم برای بازی‌های آسیایی و المپیک روی این رشته امیدوار باشیم. ما توقع مدال طلا و نقره در المپیک نداریم ولی توقع داریم که در این رشته بدرخشیم و خود را نشان دهیم‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته