دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سامان مقدم نهنگ عنبر2 را می سازد

پروانه ساخت فیلم سینمایی «سلکشن رویا» (نهنگ عنبر 2) به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سامان مقدم صادر شد.
کد خبر : 83210

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، سامان مقدم این بار هم با رضا عطاران و مهناز افشار «سلکشن رویا» را جلوی دوربین می‌برد.


پیش از این در خبرها آمده بود که مقدم به محض صدور پروانه ساخت پیش تولید «سلکشن رویا» را آغاز خواهد کرد.


شنیده‌ها حاکی از این است که در «سلکشن رویا» همان گروه بازیگران «نهنگ عنبر» حضور دارند و یک شخصیت جدید به قصه اضافه خواهد شد که قرار است از میان چهره‌های شناخته شده انتخاب شود.


این فیلم که ادامه داستان «نهنگ عنبر» است با ازدواج رویا و ارژنگ صنوبر آغاز می‌شود روایتگر ماجراهای زندگی آنها پس از شروع زندگی مشترک است.


این بار سامان مقدم علاوه بر کارگردانی و تهیه‌کنندگی این اثر نویسندگی فیلمنامه را نیز خود بر عهده گرفته است و مانی باغبانی در فیلم جدید مقدم حضور ندارد.


«نهنگ عنبر» در سال گذشته با وجود اینکه در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد و حدود 10 دقیقه از آن نیز در ممیزی حذف شد، موفقیت چشمگیری در اکران داشته باشد و با بیش از 7 میلیارد فروش در جایگاه دوم جدول فروش سال گذشته قرار گیرد. این در حالی بود که سینماهای وابسته به حوزه هنری و شهرداری اکران این فیلم را تحریم کرده بودند.


سینماهایی همچون کوروش، ایران، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، فلسطین، مرکزی، پارس، جوان، برج میلاد، ماندانا، شکوفه و ... از جمله سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم بودند.


«نهنگ عنبر» روایتگر زندگی ارژنگ صنوبر، مردی ۵۰ ساله بود که در زندگی خود دچار تجربه‌های متفاوت و سخت عاشقانه‌ای می‌شود و فیلم بازگوکننده آن ماجراهاست. داستان زندگی او با انقلاب ایران، جنگ، فضای سختگیرانه دهه شصت و تغییرات مدنی دهه هفتاد همسو می‌شود. نیمه نخست فیلم با داستانی طنز مانند گویای اتفاقات واقعی و فضای جامعه ایرانی در آن دوران است.


رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، امیرحسین رستمی، رضا ناجی، نادر سلیمانی، علی قربان‌زاده، حسین سلیمانی و سام نوری بازیگران «نهنگ عنبر» بودند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نهنگ عنبر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته